یک کارشناس آمریکایی در گفتگو با شبکه الجزیره از تلاش بی‌وقفه آمریکا برای حفظ روابط خود با عربستان به هر نحو ممکن خبر داد.

کارشناس آمریکایی: دولت ترامپ سعی دارد به هر نحو ممکن روابطش را با عربستان حفظ کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، داگلاس پاندو، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات دفاعی کیتو در واشنگتن معتقد است برخورد دولت آمریکا با پرونده قتل جمال خاشقجی همانند برخورد با پرونده ترور رفیق حریری نخواهد بود زیرا آمریکا به هر نحو ممکن در پی حفظ روابط خود با عربستان است.

داگلاس پاندو در گفتگو با برنامه ماوراء الخبر شبکه الجزیره در ارزیابی اظهارات جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در منامه درباره قتل خاشقجی و زیان رفتارهای خارج از عرف بین‌الملل عربستان بر ثبات و امنیت منطقه گفت، به یقین متیس به این درک رسیده است که عربستان در قتل خاشقجی شریک است و این اقدام تبعاتی را برای جایگاه عربستان به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه مشکلاتی در مسیر تعامل کشورهای غربی با مسائل امنیتی ایجاد خواهد کرد. از نگاه او چنین اتفاقی در منطقه‌ای چون خاورمیانه، موجب بی ثباتی است، این اتفاق حتی تداوم روابط ریاض - واشنگتن و یا ریاض با دیگر هم پیمانان را دشوار می کند در نتیجه از نگاه آمریکا و به ویژه جیمز متیس این حادثه یک مشکل امنیتی قابل توجه به شمار می آید.

وی تاکید کرد درست است که آمریکا در پی حفظ روابط خود با عربستان است اما شرایط باید برای تداوم روابط فراهم باشد در شرایطی با این اوضاع نمی توان روابط را به روال عادی ادامه داد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار