در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مستند «در قفس» از اسارت دختران در چنگال داعش می‌گوید

محمد مهدی بهرامی نژاد مستند ساز گفت:مستند «در قفس» خاطرات دختران ایزدی در چنگال اسارت داعش است که امشب از شبکه افق پخش می‌شود.

محمد مهدی بهرامی نژاد مستند ساز در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مستند «در قفس» گفت:مستند «در قفس» به سراغ دخترانی از اقلیت ایزدی رفته که سال‌ها مورد ظلم و اسیر داعشی‌ها بودند و حالا بعد از بازگشتشان حرف‌ها و دیده‌های ارزشمندی از واقعیت این گروه تروریستی در ذهن دارند، این دختران با وجود همه آلام و دردهایشان به سختی حاضر به سخن گفتن در مقابل دوربین شدند و جلب رضایت آن‌ها از سخت‌ترین لحظات تولید این مستند بود گذشته از بعد مسافت تا سنجار که در دورافتاده‌ترین مناطق عراق است، خطر حمله گروه پ. ک. ک. از دیگر مشقاتی بود که در تولید این مستند با آن مواجه بودیم.

وی ادامه داد:مستند در قفس تلاش دارد تا با همدردی کردن با مصیبت دیده‌های کرد ایزدی، از طریق شواهدی روشن پرده از واقعیاتی بردارد که تا حال پنهان بوده اند، بعد از ورود داعش به عراق، بسیاری از مناطق تحت تاثیر این هجمه شیطانی قرار گرفت و یکی از این مناطق که به شدت مورد هجوم قرار داشت شهر سنجار و اقلیت ایزدیان این شهر بود، سنجار از دیرباز محل تعامل اقوام و ادیان مختلف در کنار هم بود، عرب، کرد، ترکمن و شیعه و سنی و ایزدی قرن‌ها با مسالمت و همدلی روزگار می‌گذراندند و این هجمه شیاطین داعشی بر مرغزار دوستی‌های آن‌ها همانند آتش بود.

بهرامی نژاد در ادامه به فجایع و صحنه‌های تلخ این مستند اشاره و خاطر نشان کرد:در این بین اقلیت ایزدی متحمل سخت‌ترین و فجیع‌ترین فجایع قرن اخیر ما قرار گرفتند بسیاری از دختران و زنانشان به بردگی گرفته شدند و در بازار‌های رقه و موصل به فروش رفتند و بسیاری از مردانشان هم یا کشته و یا به اجبار به دین اسلام گرویدند و به اصطلاح داعشی شدند و بعد‌ها در عملیات‌های انتحاری از آن‌ها استفاده شد، اما این همه ماجرا نبود داعش تمام جنایات خود را به نام دین اسلام انجام می‌داد و این سرآغازی شد بر نفرت پراکنی برای دین اسلام و مسلمانان، حالا که به همت مقاومت مناطق سنجار، عراق از لوث وجود داعش پاک شده است، مجالی شد تا بهتر به ابعاد این واقعه شوم بپردازیم.

گفتنی است؛ ابوذر هاشمی فیلمبردار، نسرین تقوی پور محقق و پژوهشگر، مصطفی آقامحمدلو نویسنده این مستند بودند که امشب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

مستند «درقفس» به روی آنتن شبکه افق می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار