رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: ما موظفیم که به اعتراض در مورد داوری رسیدگی کنیم، اما ایجاد التهاب به سود تکواندو نیست.

مهدوی: ایجاد التهاب به نفع تکواندو نیست/انتظار نادیده گرفتن قوانین از سوی تکواندوکاران معروف بی مورد استبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم لیگ برتر تکواندو با جدال دو تیم مدعی شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شد و شاگردان خانلرخانی توانستند از سد تیم دانشگاه آزاد عبور کنند که دیدار بین این دو تیم با حاشیه‌هایی همراه بود و میرهاشم حسینی ملی پوش تکواندو کشورمان در دیدار مقابل تیم شهرداری ورامین به دواری رقابت‌ها اعتراض کرد و در حالی که هنوز بازی به اتمام نرسیده بود شیاپ چانگ را ترک کرد.

موضوع داوری همیشه قابل بحث است

حافظ مهدوی رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در این مورد بیان کرد: موضوع داوری همیشه قابل بحث است و مربیان و بازیکنان حق دارند که به تصمیمات داور از مسیر قانونی اعتراض کنند. انتقاد به داوری بخشی از مسابقات است که اگر نباشد جذابیت رقابت‌ها کمتر می‌شود.

ایجاد التهاب به نفع تکواندو نیست

او ادامه داد: اگر مربی یا بازیکنی به حق اعتراض کند وظیفه کمیته داوری است که پیگیر این موضوع باشد و به آن رسیدگی کند، اما اگر بخواهند فضا را ملتهب کنند و تنش ایجاد شود به نفع ورزشکار و مربی نیست و تکواندو هم آسیب می‌بیند. قوانین داوری در حال اجرا است، اما متاسفانه مربیان و ورزشکاران به دلیل بی اطلاعی و نداشتن آگاهی از قوانین به شکل نامناسبی اعتراض می‌کنند که این موضوع به طور حتم پیگیری می‌شود.

انتظار نادیده گرفتن قوانین از سوی تکواندوکاران معروف بی مورد است

مهدوی افزود: تکواندوکاری که در سطح بالایی قرار دارد و سرشناس است انتظار دارد که روی شیاپ چانگ به هر نحوی برنده باشد در صورتی که به این دقت ندارد که حریف او هم تمرین کرده و برای کسب پیروزی زحمت کشیده است. ما نمی‌توانیم برای تکواندوکارانی که مشهور هستند و یا در تیم ملی حضور دارند قوانین داوری را نادیده بگیریم و برای حریف او چکشی و سخت گیرانه رفتار کنیم و این انتظار بی موردی از سوی برخی ورزشکاران و مربیان است.

رئیس کمیته داوران عنوان کرد: داوری گاهی با مشکل و اشتباهات سهوی همراه است و ما در تلاش هستیم که این خطا‌ها کمتر شود و به مواردی که طبق قانون اعلام شود به طور حتم رسیدگی می‌کنیم، اما به هیچ عنوان سرمربی و یا ورزشکار حق اعتراض به این شکل را ندارد.

سرمربی نمی‌تواند خارج از محدوده خود حرکت کند

او تصریح کرد: در قانون محدوده یک در یک را برای سرمربی تیم در کنار شیاپ چانگ تعریف شده است و او حق ندارد در فضایی به غیر از این حرکت داشته باشد و به سمت میز داوران بیاید. زمانی که سرمربی به قضاوتی اعتراض دارد می‌تواند از طریق کارتی که در اختیار دارد از داوران تقاضای بازبینی کند و ورزشکار نمی‌تواند شخصا اقدام کند و حتی اگر کارت یک تیم با رد اعتراض بسوزد در صحنه دیگر سرمربی نمی‌تواند اعتراض کند هرچند که خطایی محرز در قضاوت داور وجود داشته باشد.

ترک شیاپ چانگ با فلسفه اخلاق مداری تکواندو همخوانی ندارد

مهدوی در ادامه بیان کرد: از نظر انضباطی به طور حتم این موضوع پیگیری می‌شود تا از لحاظ آموزشی هم تجربه‌ای هم برای دیگر ورزشکاران و تیم‌ها باشد و من فکر می‌کنم اعتراض با این حالت و ترک شیاپ چانگ با فلسفه ورزش و اخلاق مداری فدراسیون تکواندو همخوانی ندارد و نباید شاهد این گونه اتفاقات از سوی تیم‌ها و نفرات با تجربه باشیم.

الکترونیکی نبودن کلاه تکواندوکاران امر قضاوت را با مشکل مواجه کرده است

او اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در بحث داوری لیگ تکواندو وجود دارد این است که کلاه تکواندوکاران به صورت الکترونیک نیست و با شرکت تولید کننده صحبت کردیم تا کلاه ورزشکاران هم به صورت الکترونیکی شود تا از نظر امتیازدهی داوران ما در این زمینه با مشکل کمتری مواجه شوند.

رئیس کمیته داوران در پایان گفت: اتفاقات امروز صورت جلسه و گزارش شد و به طور حتم پیگیر آن خواهیم بود و نتیجه و تصمیم نهایی را پس از بررسی در کمیته داوران اعلام می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:اعتراض شدید ملی پوش تکواندو به عملکرد داوران لیگ برتر

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

فقر قراردادی در تکواندو/ عرق‌هایی که ارزان روی شیاپچانگ می‌چکد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار