نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور امنیت سایبری اعلام کرد تشکیل یک گروه کاری، مشارکت همه طرف‌های ذینفع را در روند مذاکرات بر سر امنیت بین‌المللی اطلاعات تضمین خواهد کرد.

­پیشنهاد روسیه به سازمان ملل برای ایجاد گروه کاری درباره امنیت سایبریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آندره کروتسکیخ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور امنیت سایبری، اعلام کرد تشکیل یک گروه کاری، مشارکت همه طرف‌های ذینفع را در روند مذاکرات بر سر امنیت بین المللی اطلاعات، تضمین خواهد کرد.

وی اعلام کرد روسیه در ۷۳ اومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه‌ای را در مورد امنیت سایبری ارائه کرده است که در آن، مقدمات تشکیل یک گروه کاری و دستور العمل‌های لازم برای کشور‌ها در فضای مجازی تعریف شده است.

این مقام روس در "کمیته اول سازمان ملل" گفت: "ما در هفتاد و سومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه با ارزش افزوده واقعی را ارائه کردیم که این پیش نویس تشکیل گروه کاری مرتبط با سازمان ملل را همراه با سه موضوع مهم فراهم می‌کند. این سه موضوع عبارتند از: ۱- مقررات مربوط به عملکرد مسئولانه کشور‌ها ۲- استفاده از حقوق بین الملل در فضای اطلاعات ۳- کمک به تقویت ظرفیت کشور‌های در حال توسعه در حوزه امنیت سایبری."

وی افزود به غیر از این پیش نویس، روسیه متعهد می‌شود تا لیستی از استاندارد‌های اساسی از رفتار مسئولانه کشور‌ها را در فضای مجازی تهیه کند. او همچنین خاطرنشان کرد این پیش نویس شبیه قوانین ترافیک است که برای حصول اطمینان از قانون و نظم در حوزه دیجیتال، ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار