یک مقام روس تاکید کرد تا زمانی که آمریکا اقدامات تحریک‌آمیز نظامی انجام می‌دهد، روسیه نیز برای دفاع از خود، آماده مقابله نظامی می‌شود.

مقام روس: در صورت تهاجم آمریکا روسیه آماده جنگ می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، آندری بلوزوف، معاون اداره منع گسترش و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد در صورتی که آمریکا آغازگر جنگ باشد، مسکو نیز آماده جنگ می‌شود.

این دیپلمات روس اعلام کرد روسیه حقیقتا در حال آماده شدن برای جنگ می‌شود تا بتواند از مردم خود در مقابل تهاجمات آمریکا دفاع کند. بلوزوف گفت: آمریکا اعلام کرد روسیه آماده جنگ می‌شود؛ بله روسیه در حال آماده شدن برای جنگ می‌شود، من این موضوع را تائید می‌کنم.

این مقام روس تاکید کرد آماده سازی ارتش روسیه و رزمایش‌های عظیم آن اغلب در رسانه‌های غربی به نوعی به عنوان یک جنگ گسترده نشان داده می‌شوند در حالی که چنین آمادگی برای دفاع از خود ضرورت دارد.

بلوزوف با تاکید بر اینکه مسکو بر خلاف آمریکا به دنبال درگیری نیست، گفت: ما آماده دفاع از سرزمین خود، تمامیت ارضی‌مان، ارزش‌ها و مردم خود می‌شویم.

او در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های واشنگتن افزود: چرا آمریکا از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد خارج می‌شود، پتانسیل هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد، دکترین هسته‌ای جدیدی را در پیش می‌گیرد که در آن آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای را کاهش می‌دهد. اینها برای همه ما جای سوال دارد.

بلوزوف اعلام کرد: مادامی که آمریکا در حال آماده شدن برای جنگ است، روسیه نیز آماده جنگ می‌شود.

اظهارات این مقام روس پس از آن مطرح شد که پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه به منظور حفظ پیمان منع موشک‌های هسته ای میان برد، که در آن استفاده از تسلیحات هسته‌ای میان برد ممنوع می‌شود، با اکثریت آرا از سوی کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل رد شد. بلوزوف درباره موضع متناقض کشورهای که رای منفی به ارائه پیش نویس این قطعنامه دادند، ابراز تعجب کرد.

تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد هشداری برای مسکو و اروپا محسوب می‌شود و بسیاری با هشدار در این باره اعلام کردند اقدام آمریکا در این خصوص جهان را به جای خطرناکی تبدیل خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته ضمن متهم کردن روسیه به ساخت موشک‌های ممنوعه بر اساس پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، اعلام کرد کشورش قصد خروج از این پیمان را دارد. این در حالی است که مسکو هشدار داد تسلیحات دفاع موشکی آمریکا مستقر در اروپا به راحتی می‌تواند تبدیل به تسلیحات خطرناک شوند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد اگر آمریکا قصد استقرار موشک‌های هسته ای میان برد در اروپا را داشته باشد، کل اروپا را در اقدامات متقابل قرار می‌دهد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
خدا رحم کنه
آخرین اخبار