مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزدگفت: ۸۳ درصد از آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود که با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف این میزان در حال کاهش است.

محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: میزان بارش در سال آبی جاری  با ۷ درصد کاهش حدود ۷۰ میلی لیتر گزارش شده و استان یزد  از کم بارش‌ترین استان های کشور است.

 جوادیان زاده با بیان اینکه ۸۳ درصد از آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود افزود: با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف این میزان در حال کاهش است.

وی  نیاز آبی استان در حال حاضر را ۱۲۵ میلیون متر مکعب دانست و افزود: این میزان در افق ۱۴۰۵ حدود ۱۸۶ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان استفاده از آب پساب برای آبیاری محیط زیست در استان را یکی از روش‌های مناسب برای صرفه جویی در استان اعلام کرد و گفت:  اجرای طرح‌های مدیریت ۱۰۰ درصد مصرف آب، خاموشی چاه‌ها در زمستان، اطلاع رسانی و ترویج نصب کاهنده و سایه بان از جمله اقدامات سازمان آب استان برای کاهش مصرف است.

جوادیان زاده گفت: صرفه جویی در مصرف برق، شیرینی آب برخی چاه‌های کشاورزی، افزایش سطح آب زیر زمینی و آبدار شدن برخی قنوات خشک شده از منافع طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی در استان است.

وی از افت روزانه ۳۰ سانتیمتر از آب مخازن در یزد خبر داد و گفت: مردم باید به این باور برسند که آب محدود است و باید بیش از پیش صرفه‌جویی کنند .

انتهای پیام/ی

صرفه جویی در مصرف آب با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف

برچسب ها: کم آبی ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.