مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه گفت: جشن های انار در اورامانات و کرمانشاه  برگزار می شود. 

جشن انار در کرمانشاه برگزار می شودبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص احتمال لغو آیین های جشن انار در اورامانات و نیز شهر کرمانشاه  گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقررات زدایی دولت ، برپایی رویدادهای گردشگری نیاز به مجوز ندارد و عموما آیین شکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی چون انار، مراسمی آیینی و کاملا مردمی است که در دل شهرها ها و روستاها توسط خود مردم برگزار می شود. 
 
 به گفته جلیل بالایی، تشکیلات میراث فرهنگی و گردشگری در مسائلی چون در بحث ساماندهی مسافران و اسکان ورود پیدا می کند.  
 
 وی افزود: در همین راستا،  مردم، دهیاری ها، شوراها، باغداران و جامعه گردشگری به جدیت به دنبال آن هستند که امسال گسترده تر از سال گذشته آیین های شکرگزاری و جشن انار را برگزار کنند. ضمن اینکه این موضوعی چند وجهی و چند بخشی است. ما به دنبال تشکیل ستاد ویژه در همین زمینه در فرمانداری و استانداری هستیم که تقسیم کار و این مراسم به نحو احسن انجام بشود. 
 
 وی تاکید کرد: البته حتما به نظام ارزشی و اخلاقی جامعه توجه می شود و خدا را شکر تاکنون مشکلی ایجاد نشده است. از این بعد هم دستگاههای مرتبط ورود پیدا م کنند که مراسم بدون مسئله برگزار شود.  
 
به گفته وی، این برنامه در استان کرمانشاه بعد از ماه صفر در سطح تعدادی از روستاها و شهرهای اورامانات و احتمالا چند روز هم در کرمانشاه برگزار برگزار می شود بخش خصوصی تقاضایی داده گه چهار روز در کرمانشاه در آبان ماه جاری برگزار شود ما هم بررسی و اطلاع رسانی می کنیم.
 
انتهای پیام/ز

جشن انار  بعد از ماه صفر برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.