رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برگزاری «جشنواره انارانه» در هفت روستای این شهرستان و شهر باینگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه با بیان اینکه این جشنواره ۶ تا ۱۳ آبان برگزارجشنواره می‌شود، هدف از برگزاری جشنواره انارانه را معرفی بیشتر انار پاوه به عنوان یک جاذبه گردشگری اعلام کرد.

هادی شریفی گفت: اولین روز جشنواره (۶ آبان) در روستای "ساتیاری"، دومین روز (۷ آبان) در روستای "هجیج"، سومین روز (۸ آبان) در روستای "نسمه"، چهارمین روز (۹ آبان) در روستای "خانقاه"، پنجمین روز (۱۰ آبان) در روستای "شرکان"، ششمین روز (۱۱ آبان) در شهر "باینگان"، هفتمین روز (۱۲ آبان) در روستای "دودان" و هشتمین روز (۱۳ آبان) در روستای "داریان" برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری جشنواره، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای بازی‌های محلی و بومی نیز خواهیم داشت، گفت: با برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی انار منطقه اورامانات به عنوان یک جاذبه گردشگری، جاذبه‌های دیگر گردشگری این منطقه نیز به گردشگران معرفی می‌شود.

انار منطقه اورامانات از مرغوبیت خوبی برخوردار است وانار روستای "دودان" از توابع شهرستان پاوه انار دانه سیاه است که بسیار منحصر به فرد بوده و کاربرد پزشکی دارد.

انتهای پیام/ز

معرفی انار اورامانات به عنوان یک جاذبه گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.