سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحلیل دیدار پبرگشت رسپولیس و السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان نوشت، پرسپولیس به لطف بازی منظم راهی فینال شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحلیل دیدار برگشت پرسپولیس و السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 نوشت، پرسپولیس به لطف بازی منظم و فشرده در مجموع دو دیدار رفت و برابر السد به پیروزی 2-1 رسید و راهی فینال شد.
در گزارش ای اف سی می خوانیم:
پرسپولیس به لطف یک نمایش منظم دیگر در ورزشگاه آزادی ، پس از کسب تساوی یک بر یک برابر السد که پیروزی 2-1 آنها در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت را رقم زد، حضور خود را در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 تضمین کرد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران با برتری 1-0 حاصل از بازی رفت در دوحه پای به این مسابقه گذاشت و با وجود دریافت گل در دقیقه 16 بازی، آنها آرامش خود را حفظ کردند،همچنان منظم باقی ماندند و با گل دقیقه 49 سیامک نعمتی جبران مافات کردند که برای رسیدن آنها به فینال کافی بود.

خط هافبک فشرده،السد را خفه کرد

برانکو ایوانکوویچ تیم خود را با ترکیب 2-4-4 به میدان فرستاد و کمال کامیابی نیا و بشار رسن را در مرکز میدان و سیامکنعمتی و احمد نوراللهی را در کناره ها به کار گرفته بود.

این ترکیب بر روی کاغذ این طورتنظیم شده بود، اما در عمل نعمتی و نوراللهی در فضاهای عمیق تر قرار داشتند که با ایجاد یک واحد سخت تر را در وسط میدان ، به پرسپولیس کمک می کرد تهدید های خط هافبک تکنیکی السد شامل ژابی، گابی و جونگ وو یانگ را پاسخ دهد. نقشه ایوانکوویچ در محدود کردن تهدیدی السد از میانه انجام می داد، تا حد زیادی موفقیت آمیز بود؛ چرا که این سه نفر در تمام طول بازی تنها شش پاس به محوطه جریمه پرسپولیس ارسال کردند.

بیرانوند درخشان دروازه پرسپولیس را حفظ و حراست می کند

در فاصله چهار دقیقه تا سوت پایان بازی، جونگ وو یانگ از سمت چپ زمین سانتر بسیار خوبی را برای ژاوی جلو کشیده که فضای اندکی را در بین دفاع پرسپولیس پیدا کرده بود، فرستاد. این بازیکن اسپانیایی با سر به توپ ضربه زد که نیمی از استادیوم فکر کردند،او گل را زد.
اما بیرانوند یک مهار برجسته را خلق کرد و مانع به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش دیر هنگام السد شد.
این «سیو» اوج عملکرد دروازه بان ملی پوش ایران در آن شب بود. علی رغم گل زودهنگام از بغداد بونجاه، بیرانوند هر زمانی که السد می توانست از دفاع فشرده پرسپولیس عبور کند،بیرانوند آنجا حضور داشت. او چهار «سیو» و دو قطع توپ انجام داد تا به تیمش کمک کند به فینال برسد.

عفیف خنثی شد

ایوانکوویچ ، شجاع خلیل زاده را که به طور سنتی یک مدافع میانی است، در دفاع راست به بازی گرفت تا با حمایت کاپیتان سید جلال حسینی به عنوان مدافع مرکزی سمت راست با تهدید های اکرم عفیف مقابله کند.

این اقدام در خنثی کردن یکی از عناصر اصلی هجومی السد تا حد زیادی موفقیت آمیز بود. دقت ارسال این بازیکن ملی پوش قطر 75 درصد بود، که نسبت به میانگین دقت پاس 81 درصدی او در این رقابت ها افت فاحشی است.
این درصد در نیمه دوم به 65 کاهش یافت و بار دیگر نسبت به میانگین 73 درصدی او پایین تر بود. عفیف برای این که ضربه ای روانه دروازه کند مجبور شد تا دقیقه 50 صبر کند ،که آن هم ضعیفی از نزدیکی محوطه جریمه بود که بیرانوند به راحتی آن را کنترل کرد. این تنها تلاش او تا سوت پایان بازی بود.


بیشتر بخوانید:

گل سیامک نعمتی، نامزد بهترین گل هفته لیگ قهرمانان آسیا شد

آمار نتایج ضعیف قطری ها در ورزشگاه آزادی+عکس

بیرانوند بهترین بازیکن مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد

بیرانوند، پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند


 


انتهای پیام/


رمز موفقیت پرسپولیس برابر السد از نظر ای اف سی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار