حیدری گفت: درمانگاه های جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین نسبت به سال گذشته مجهزتر شده است.

جزئیات فعالیت پایگاه‌های درمانی هلال احمر در اربعین 97علی حیدری معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر که در یکی از درمانگاه های جمعیت هلال احمر در کربلا حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: پایگاه درمانی هتل الماس شرق کربلا یکی از ۴۰ پایگاه جمعیت هلال احمر است که در ایام اربعین در کل عراق مستقر هستند. همچنین در کربلا نیز مجموعا ۲۰ پایگاه درمانی داریم که به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: از ۶ ماه قبل مقدمات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران محترم اربعین اندیشیده شده است.

وی با اشاره به سایر پایگاه های درمانی در عراق افزود: ۶ درمانگاه نیز در نجف اشرف داریم که دو درمانگاه در صحن حضرت زهرا(س)، یک درمانگاه در هتل نباء یک درمانگاه در هتل پایگاه ام القرا، پایگاه مسلم و بیمارستان فرات هستند.

حیدری با اشاره به اینکه پایگاه های بین راهی نیز خدمات بهداشتی درمانی به زائران ارائه می دهند گفت: این پایگاه ها در عمود های ۲۸۵، ۷۰۷ بیمارستان حیدریه، عمودهای ۱۰۸۰ و ۱۰۹۰ هستند که فعالیت آنها بصورت رسمی از هشتم صفر آغاز شده است و تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: در کربلا نیز ۲۰ پایگاه درمانی به زائران خدمت رسانی می کنند. همچنین با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه حلّه و همچنین از آنجایی که سال گذشته در این منطقه حوادث رانندگی زیادی داشتیم یک پایگاه امدادی در این منطقه مستقر شده است و دو اتوبوس آمبولانس، دو آمبولانس و ۳۰ نفر در آنجا حضور دارند. چند روز قبل نیز سانحه‌ رانندگی در این منطقه داشتیم که ۱۳ نفر مجروح شدند و نیروهای هلال احمر سریعا در محل حاضر شدند و افراد را به بیمارستان منتقل کردند و این افراد کمتر از ۴۸ ساعت به ایران منتقل شدند.

حیدری با اشاره به وجود ۳ پایگاه در کاظمین و یک پایگاه در سامرا به توان لجستیکی برای رسیدگی به وضعیت بیماران و مصدومان اشاره کرد و گفت: مجموعا ۳۰ آمبولانس هفت اتوبوس آمبولانس و همینطور حدود ۱۵ تریلر دارو و تجهیزات دارویی که تقریبا دویست تن می شود برای پوشش مراسم اربعین تدارک دیده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آب و هوای نسبتا مناسب امسال در روزهای نزدیک به اربعین منجر شده که میزان مراجعین کم شود گفت: با این حال خوشبختانه علی رغم شلوغی هایی که در درمانگاه ها داریم، تعداد مراجعان نسبت به سال گذشته کاسته شده است و وضعیت آب و هوایی یکی از این دلایل است و ما امیدواریم که تا روز اربعین این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال درمانگاه های جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران نسبت به سال گذشته مجهزتر شده است گفت: امسال برای اولین بار درمانگاه های ما به سیستم تریاژ مجهز شده اند و با این شرایط افرادی که به درمانگاه های ما مراجعه می کنند پس از اینکه پذیرش می شوند نوع بیماری آنها گفته می شود. اگر متوجه شویم که آنها به مشکلات عفونی دچار شده اند حتما این مسئله را گزارش می کنیم و تدابیر لازم را برای جلوگیری از اپیدمی شدن لحاظ می کنیم.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین در مورد حضور پزشکان متخصص در درمانگاه های جمعیت هلال احمر گفت: در این درمانگاه ها پزشکان متخصص در شیفت های مختلف خدمات درمانی را ارائه می کنند و سایر پزشکانی که شیفت نیستند، آنکال هستند و در صورتی که اتفاقی بیفتد و نیاز به کمک هر کدام از آنها باشد سریعا به درمانگاه مراجعه و مشاوره های لازم را ارائه می کنند.

حیدری با بیان اینکه امسال مجموع افراد کادر پزشکی، رانندگان آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ها بالغ بر ۱۳۰۰ نفر هستند، اضافه کرد: پیگیری شرایط ویزا، بلیط، اسکان و همچنین مشخص کردن شیفت های درمانی برای این تعداد از پایگاه های مختلف حجم فعالیت زیادی را می طلبد و جمعیت هلال احمر افتخار دارد که در راستای خدمت به زائران اربعین با تمام توان برای خدمت رسانی بهتر حرکت کنند. امیدوار هستیم که زائران اربعین تا آخرین روزی که در عراق حضور دارند، بدون مشکل و در صحت و سلامتی کامل زیارت خود را به پایان برسانند و به کشورمان برگردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار