رئیس جمهور روسیه گفت مسکو برنامه دارد تسلیحات نظامی جدیدی بسازد که در سراسر جهان بی رقیب باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور روسیه -- روز پنجشنبه گفت مسکو برنامه دارد تسلیحات نظامی جدیدی بسازد که در سراسر جهان بی رقیب باشد.

پوتین اعلام کرد «کشورش سلاح های جدیدی را به کار خواهد گرفت که در هیچ جای جهان مشابهی ندارند.» پوتین در حالی این موضوع را بیان کرده است که پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده بود به دلیل نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد توسط روسیه، آمریکا قصد خروج از این پیمان را دارد.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به صحبت های ترامپ، ضمن رد این موضوع، واشنگتن را به نقض این پیمان متهم کرد. وی در دیداری با مقامات ارشد نظامی و نهادهای اجرای قانون تاکید کرد: «روسیه هیچ کسی را تهدید نمی کند و به شدت به تعهداتش در حوزه امنیت و کنترل تسلیحات بین المللی پایبند است.»

در همین حال؛ پوتین اعلام کرد زرادخانه های روسیه نوین خواهند شد تا محافظت در مقابل تهدیدات احتمالی تضمین شود. وی گفت تسلیحات جدید روسیه «به طور قابل ملاحظه ای بهتر از طراحی های خارجی است و به طور ساده بی رقیب هستند.»

پوتین در حالی این موضوع را بیان کرد که بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد روز چهارشنبه در نروژ و با حضور 55 هزار نیروی نظامی آغاز شده است.

انتهای پیام/

برنامه روسیه برای ساخت تسلیحات نظامی جدید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار