رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد رقابت تسلیحاتی بین مسکو و واشنگتن در پی خروج آمریکا از معاهده موشکی ضد بالستیک آغاز شده است.

پوتین: رقابت تسلیحاتی روسیه و آمریکا از زمان خروج واشنگتن از معاهده موشکی ضد بالستیک آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت رقابت تسلیحاتی بین مسکو و واشنگتن در پی خروج آمریکا از معاهده موشکی ضد بالستیک آغاز شد. این مصاحبه پس از آن انجام شد که پوتین گفت روسیه تسلیحات راهبردی جدیدی را تولید کرده است که می توانند در سامانه های دفاعی غربی نفوذ کنند.

موشک‌های هسته‌ای روسیه قابلیت نابود کردن آمریکا را دارند و راهبرد دفاعی آمریکا اساسا بر مبنای تهدیدی بازدارنده ناشی از یک اقدام تلافی جویانه عظیم هسته ای است. برخی از تحلیلگران اعلام کردند سخنان ولادیمیر پوتین درباره تولید تسلیحات جدید می تواند سبب تسریع بخشیدن به رقابت تسلیحاتی در حال ظهور با آمریکا شود.

مجری ان بی سی در این مصاحبه از پوتین پرسید: «چندین تحلیلگر در غرب اعلام کرده اند که این سخنان در واقع منادی یک جنگ سرد جدید است. آیا ما در حال حاضر در یک رقابت تسلیحاتی جدید به سر می بریم؟»

پوتین در پاسخ گفت: «نظر من این است افرادی که اعلام کردند این یک جنگ سرد است که آغاز شده است، در واقع تحلیلگر نیستند. آنها تبلیغ می کنند. اگر شما قرار بود درباره رقابت تسلیحاتی صحبت کنید باید بگویید که رقابت تسلیحاتی دقیقا از زمانی آغاز شد که آمریکا تصمیم گرفت معاهده موشکی ضد بالستیک خارج شود.»

مجری ان بی سی پرسید: «برخی تحلیلگران می گویند «شما یک موشک را آزمایش کردید و این آزمایش با شکست مواجه شد و به همین دلیل شما انیمیشن آن را پخش کردید و هنوز یک تصویر ویدئویی واقعی در این باره تهیه نشده است.»

پوتین در پاسخ گفت: «آیا منظور شما موشک های بالستیک قاره پیماست؟ به عنوان یک حقیقت باید بگویم که همه سامانه های تسلیحاتی که در باره آنها صحبت کردیم، به آسانی می توانند از سامانه های دفاع ضد موشکی عبور کند.»

مجری ان بی سی پرسید: « آیا شما آن را آزمایش کردید؟»

پوتین گفت: «آزمایش این موشک عالی بود، باید بر روی برخی از آنها همچنان کار کرد. دیگر تسلیحات در دسترس سربازان و در واقع آماده استفاده در میدان نبرد هستند.»

مجری ان بی سی پرسید: «در حال حاضر، آیا شما یک موشک بالستیک قاره پیمای کارآمد دارید که مسلح به سلاح هسته ای باشد و شما با موفقیت آن را آزمایش کرده باشید؟»

پوتین گفت: «همه این آزمایش‌ها با موفقیت انجام شده‌اند. هر یک از این سامانه های تسلیحاتی در سطح مختلفی از آمادگی قرار دارند. یکی از آنها تقریبا آماده استفاده در یک عملیات جنگی است.این سلاح در اختیار سربازان قرار داده شده است.»

انتهای پیام/

مصاحبه ولادیمیر پوتین با شبکه ان بی سی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
پوتين سياستمدار بي نظيريه
آخرین اخبار