هر ساله شمار زیادی از مسلمانان در روز اربعین ابا عبدالله حسین (ع) گرد هم جمع می شوند و عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می هند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، باز هم فصل عاشقی و دلدادگی فرا رسید و بیش از چندین هزار نیروی امنیتی  برای برقراری امنیت و  حمایت از زائرانی که برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) به سمت کربلا حرکت می کنند مشارکت پیدا کردند. به همین منظور با فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفتگویی داشتیم.مشارکت و پای کار آمدن همه جانبه نیروهای امنیتی برای برپایی هر چه بهتر اربعین حسینی/ امنیت زائرین در عالی ترین سطح ممکن

عبدالله نظر پور، فرمانده مرزبانی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: اعزام زائران روند خوبی داشته و نظم خوبی در تردد زائران وجود دارد و امیدواریم این روند تا پایان سفر اربعین ادامه داشته باشد.

وی افزود: با مرزبانی کشور عراق جهت امنیت زوار نشست برگزار گردید که خوشبختانه هیچ مشکل خاصی در زمینه اعزام زائران و رسیدگی به امورات آنها وجود ندارد.

نظرپور بیان کرد: با نصب بنر جهت در دست داشتن گذرنامه و روادید قانونی هشدار داده شده است.

 امنیت زائرین اربعین حسینی در بهترین حالت ممکن برقرار است

وی ادامه داد: مرزبانان ایران امنیت زائران اربعین را در عالی ترین سطح ممکن برقرار کردند و مرزبانی عراق  نیز نیروهای خود را جهت تامین امنیت مرزهای مشترک خود با ایران وارد کار کرده  تا مراسم  اربعین به نحو احسن و در سلامت برگزار شود.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان افزود: مرزبانان ایران از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی استفاده  می کنند و همچنین عراق از توان بالگردهای خود برای حفظ امنیت مرز استفاده می کند.

وی گفت: زوار اربعین حسینی از مسیرهای معتبر تردد کنند و خارج از صفوف و کاروان ها حرکت نکنند.

عبدالله نظر پور افزود: تمامی نیروها به کار گرفته شده و کلیه خدمات توسط موتورسیکلت و گشت های نوار مرزی پوشش داده می شوند.

نظرپور در پایان گفت: از زائران اربعین حسینی خواهشمندیم، هر مورد مشکوکی را به مرزبانی اطلاع بدهند.

خدمت رسانی همه جانبه مواکب مردمی به زوار ابا عبدالله حسین (ع)

علی حسین زاده، معاونت سیاسی اجتماعی و فرمانده قرارگاه چذابه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: تمام تلاشمان بر این است که با توجه به تعداد زواری که از مرز چذابه عبور خواهند کرد امکانات فراهم شود و در این راستا اقدامات زیادی انجام دادیم. سال های گذشته آبرسانی به این منطقه با تانکر بوده که خوشبختانه امسال با همت مسئولان و استاندار خوزستان آب غدیر که از سد کرخه انتقال پیدا کرده به مواکب وصل شود.مشارکت و پای کار آمدن همه جانبه نیروهای امنیتی برای برپایی هر چه بهتر اربعین حسینی/ امنیت زائرین در عالی ترین سطح ممکن

 

وی گفت: امسال محل مواکب را تغییر دادیم و بیش از 200 موکب به صورت متمرکز در مرز چذابه در محل جدید بر پا شده و کار خدمت رسانی توسط مردم ارایه می شود.

حسین زاده بیان کرد: بیش از 300 موکب از اهواز تا بستان و بعد از آن و چذابه به صورت  کاملا مردمی توسط مردم حمیدیه، سوسنگرد، بستان و هویزه در مسیر ایجاد شده که کار پذیرایی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی را انجام می دهند.مشارکت و پای کار آمدن همه جانبه نیروهای امنیتی برای برپایی هر چه بهتر اربعین حسینی/ امنیت زائرین در عالی ترین سطح ممکن

 

احداث پارکینگ با ظرفیت بیش از 30 هزار خودرو برای زوار اربعین

معاونت سیاسی اجتماعی و فرمانده قرارگاه چذابه اظهار کرد: زواری که با خودروی شخصی عزیمت می کنند حتما در مسیر استراحت کرده و با توجه به وجود وسایل  از پذیرایی، امکانات و خدمات مواکب بهره مند گردند و تعجیل ننمایند و حتما خودروی خود را در پارکینگ هم به لحاظ امنیتی و هم کاهش ترافیک پارک نمایند.مشارکت و پای کار آمدن همه جانبه نیروهای امنیتی برای برپایی هر چه بهتر اربعین حسینی/ امنیت زائرین در عالی ترین سطح ممکن

وی ادامه داد: 2 پارکینگ محصور شده که بیش از 30 هزار خودرو را در خود جای می دهد احداث گردید و زائرینی که با وسیله شخصی عزیمت می کنند، می توانند خودروهای خود را در پارکینگ قرار دهند و با اتوبوس که در محل قرار گرفته به پایانه مرزی رفته و از آن جا به راحتی کار خروجشان انجام گردد.

معاونت سیاسی اجتماعی و فرمانده قرارگاه چذابه افزود: امسال بیش از 15 گیت برای ورود و خروج زوار درنظر گرفته شده تا زوار در کمترین زمان و با سهولت کار ورود و خروجشان انجام شود.

وی بیان داشت: تمامی نیروهای خدوم نیروی انتظامی، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، برادران بسیج، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه برقراری نظم و امنیت زوار را  با حضور پر رنگ و هوشیاری کامل برعهده دارند.

حال و هوای زوار و موکب داران غیر قابل وصف و دیدنی است و عشق به سالار و سرور شهیدان  در جای جای مسیر و مواکب مشهود است.

در ادامه با یکی از موکب داران بین مسیر عین 2 به حمیدیه گفتگویی داشتیم موکب دار اباعبدالله حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارانجوان از اهواز،گفت: موکبمان با همت جوانان و نوجوانان و اهالی منطقه به صورت خودجوش کار خدمت رسانی به زوار را انجام می دهد و آمده ایم تا با امام و سید و سالار شهیدان بیعت کنیم و عشق و ارادتمان را با خدمت به زوار نشان دهیم.مشارکت و پای کار آمدن همه جانبه نیروهای امنیتی برای برپایی هر چه بهتر اربعین حسینی/ امنیت زائرین در عالی ترین سطح ممکن

گزارش از مهتاب محمدحسینی

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.