مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از وزش باد شدید طی امروز در برخی مناطق استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: طی امروز تا اواخر امشب سرعت وزش باد در سطح استان اردبیل افزایش یافته و در برخی مناطق برون شهری می تواند تا 130 کیلومتر برساعت هم برسد.

وی تصریح کرد: در ساعت 11:20 امروز پنجشنبه حداکثر سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاه اردبیل به 106 کیلومتر برساعت و ایستگاه سینوپتیک اردبیل به 97 کیلومتر برساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر این اساس، بادهای خیلی شدید (توام با گردوخاک) در شهرستان های مشگین شهر، اردبیل، گرمی، نمین، نیر و سرعین با سرعت 30 تا 36 متر برثانيه (معادل 110 تا 130 کیلومتردرساعت) از سمت جنوب غربی تا غربی در نوسان بوده و وزش بادهای خیلی شدید موجب کاهش دید، ایجاد گردوخاک و در پاره ای مناطق موجب خسارت احتمالی خواهد شد.

وی افزود: از بعد از ظهر فردا با تغییر جهت جریانات هوا، بتدریج آسمان ابری شده و بارش باران در ابتدا با رگبار و رعد و برق آغاز و تا قبل از ظهر روز شنبه هفته آینده به صورت متناوب پیش بینی می شود، نکته قابل تامل بعد از عبور سامانه، کاهش محسوس دما در صبح روز یکشنبه می باشد.

انتهای پیام/ح

کاهش دمای هوا از هفته آینده در اردبیل

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.