مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از بعد از ظهر فردا بادهای تند تا شدید استان اردبیل را فرا خواهند گرفت.

علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: با بررسی و تحلیل تصاویر نقشه های پیشیابی هواشناسی از بعد از ظهر فردا چهارشنبه 2 آبان تا ظهر روز جمعه 4 آبان بادهای تند تا شدید (بادهای گرمیج گاهی با گرد و خاک) استان اردبیل را فرا خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: اوج شدت وزش باد روز پنجشنبه(بویژه از ظهر تا شب) با سرعت 60 تا 72 کیلومتر برساعت پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد در شهرستان های مشگین شهر، اردبیل، نیر، گرمی، سرعین، کوثر و نمین گاهی به 100 کیلومتر برساعت و بیشتر نیز می تواند برسد.

دولتی مهر افزود: همچنین در روز پنجشنبه افزایش دمای هوا و در مناطقی از استان رگبار باران انتظار می رود.

وی بیان کرد: از حوالی ظهر جمعه با شمالی شدن جهت جریانات هوا، ضمن کاهش سرعت وزش باد، بارش باران بتدریج آغاز شده و تا قبل از ظهر روز شنبه هفته آینده بصورت متناوب(گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) تداوم خواهد داشت. ضمن اینکه در ارتفاعات بالای 1600 متری استان بارش بصورت برف خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در روز شنبه 5 آبان علاوه بر ابرناکی و مه غلیظ، دمای هوا بطور محسوس بین 15 تا 18 درجه سلسیوس(نسبت به روز پنجشنبه) در غالب مناطق استان کاهش خواهد یافت.

دولتی مهر افزود: وزش بادهای شدید طی این مدت می تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستائی خسارت وارد نماید که از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص بعمل آید.

انتهای پیام/ح

کاهش 18 درجه ای دما از روز شنبه در اردبیل

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.