مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری با موضوع فرهنگ ، آداب و سنن بومی محلی روستایی و عشایری و با محوریت کارکرد مسجد ، شعار سال و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی ، اسفندماه سال جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین جایگاه روستاییان و عشایر در تولید و اشتغال پایدار ، تبیین نقش روستاییان و عشایر در ترویج ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف روستایی معرفی کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و تئاتر برنامه ریزی شده است.

شیرازیان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره نیمه دوم آبان ماه سال جاری منتشر خواهد شد، افزود: داوری آثار در بهمن ماه و زمان برگزاری اختتامیه، همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در هجدهم اسفندماه سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری وزارت ارشاد ، ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اجرایی می‌شود ، از تصویب اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی این جشنواره خبر داد.

انتهای پیام / ب 

برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.