امام جمعه شیراز گفت: باید با بهره گیری از ورزش‌های اصیل و بومی خود و طراحی اندیشه‌های اصیل، آن را در سطح بین الملل مطرح کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در نشست با مدیرکل، معاونان و روسای هیات‌های ورزشی فارس با اشاره به اینکه ورزش‌های بومی و محلی، راهی برای نشر فرهنگ ایرانی در دنیا است، ادامه داد: باید با بهره گیری از ورزش‌های اصیل و بومی خود و طراحی اندیشه‌های اصیل، آن را در سطح بین الملل مطرح کنیم.

وی به ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان یکی از ورزش‌های اصیل ایرانی که با دین ما نیز گره خورده است، اشاره کرد و تصریح کرد: این رشته در کشور‌های مختلف به تدریج در حال شکل گیری است و باید تلاش شود تا سایر ورزش‌های بومی نیز با نام ایران در کشور‌های مختلف جای خود را پیدا کند.

آیت الله دژکام با تقدیر از افتخارآفرینی ورزشکاران استان فارس در رقابت‌های بین المللی آسیایی و پارا آسیایی بیان کرد: نباید ورزشکاراران مدال آور، درگیر مسائل و مشکلات جزئی شوند و امیدواریم نگاه مدیریتی به این موضوع بیشتر توجه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در بحث جوانان نیز خواستار ایجاد مشاوره‌های مرتبط با اشتغال آنان شد و افزود: اگر مشکل اشتغال و درآمد جوانان حل شود سایر مشکلات اصلی جوانان از جمله ازدواج و مسکن نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام/ن

صحبت های نماینده ولی فقیه در فارس در نشست با مدیرکل، معاونان و روسای هیات‌های ورزشی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار