کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی خیران به توسعه ورزش فارس/برگزاری ۳ رویداد جهانی در فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از ۶۰ خیر جهت توسعه ورزش بهره بردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس  در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران فارسی اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و مدال آوران المپیک جوانان بوینس آیرس گفت: در حوزه ماده الحاقی ۲۲، بسیاری از باشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کردیم و ۱۵۰ میلیارد تومان از ۶۰ خیر جهت توسعه ورزش بهره بردیم.

وی گفت: در حوزه ورزش قهرمانی تا امروز یک هزار و ۱۹۰ مدال کشوری در شش ماهه نخست امسال بدست آوریم و در مسابقات برون مرزی نزدیک به ۲۹۰ مدال را ورزشکاران فارس بدست آوردند.

کامیاب افزود: تا پایان سال ۹۷، سه رویداد جهانی از جمله مسابقات رزم سواره با حضور ۲۶ کشور جهان، رقابت‌های کاراته و مسابقات رزمی را خواهیم داشت و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی تا بهمن ماه ۴۰ طرح ورزشی از جمله سالن ۶ هزار نفری بزرگ شیراز افتتاح می‌شود.

کامیاب بیان کرد: در حوزه ورزش همگانی از ابتدای امسال ۳۶۳ برنامه ورزشی داشتیم و در حوزه ورزش روستایی بومی محلی ۳۷ برنامه و ۱۰۷ مسابقه روستایی داشتیم که در اماکنی که ایجاد کردیم برگزار شده است و یک و نیم درصد به فضای ورزشی ما اضافه شده است و ما در باشگاه‌ها از ۵۰۰ باشگاه به یک هزار باشگاه رسیده ایم.

وی افزود:  امسال ده درصد ورزشکاران سازمان یافته مان نسبت به سال گذشته بیشتر شده و ما امروز در تمامی روستا‌ها حداقل فضا‌های ورزشی را ایجاد کردیم و این روز‌ها شاهد افتتاح‌های خوبی از زیرساخت‌ها ورزشی در سراسر استان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اضافه کرد: افرادی که امروز در جلسه هستند خط مقدم ورزش فارس هستند و مهمترین رسالت ما بالابردن رشد ورزش در سطح سلامت مردم است و امروز در ورزش همگانی رتبه نخست کشور را دارا هستیم.

ورزشکاران استان فارس در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب 5 مدال طلا، پنج نقره و 2 برنز شدند و در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین به دو نشان با ارزش طلا رسیدند.

ساره جوانمردی در تیراندازی و ماده خفیف ۵۰ متر و تپانچه ۱۰ متر، دو نشان طلا بدست آورد، آرزو رحیمی در پرتاب وزنه، امید ظریف صنایعی در دو‌۴۰۰ متر و محمد الوان پور در پرتاب وزنه دیگر طلایی‌های کاروان ایران بودند.

علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه، سمیرا ارم در تپانچه بادی ۱۰ متر، علی اکبر غریب شی در وزنه برداری هر کدام یک نقره و زهرا محمدی راد در شطرنج تیمی نابینایان به دو مدال نقره دست یافت.

کاروان ایران همچنین در ماده دو ۲۰۰ و ۱۰۰ متر هم توسط امید ظریف صنایعی دونده موفق فارسی، به دو مدال برنز رسید.

در رشته دوچرخه سواری ایران با حضور بهرام سلیمانی در جای چهارم قرار گرفت و ندا فراستی، سمیه کهزادپور و ناهید کرمی در رشته بسکتبال با ویلچر بانوان، به کسب عنوان چهارم بسنده کردند.

نکته قابل توجه این دوره از بازی‌ها، پرچمداری مراسم کاروان ایران در افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ توسط ساره جوانمردی و سمیرا ارم، دو تیرانداز شایسته شیرازی بود که افتخاری دیگر را برای ورزش فارس رقم زدند.

در المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوئنس آیرس هم امیر رضا ده بزرگی در کشتی فرنگی و نوید محمدی در کاراته بر سکوی قهرمانی ایستادند و محمد رضا رحمانی فر در دوومیدانی موفق به کسب مقام چهارم شد.

کاروان خودباوری و امید ایران با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز در رده سوم جدول مدالی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا قرار گرفت که ایران در این دوره از بازی‌ها فراتر از پیش بینی‌ها عمل کرد و نه تنها یک پله صعود داشت که حتی برای رده دومی با کره جنوبی رقابت کرد، اما در نهایت تنها با ۲ مدال طلا کمتر از در رده سوم ایستاد و این بهترین جایگاه کشورمان در ادوار بازی‌های پاراآسیایی است.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در مراسم تجلیل از ورزشکاران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار