روز سه شنبه، یونیکد ۲۳۶ مورد از ایموجی‌های جدید برای پلتفرم iOS ۱۳ و macOS ۱۰.۱۵ را رونمایی کرد.

کاندیداهای سری جدید ایموجی‌های iOSبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایموجی یا شکلک (Emoji) در واقع تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی هستند که در پیام‌های مجازی و تارنماهای جهانی استفاده می‌شود. ایموجی در واقع به معنای خط تصویری است. کلمه اموجی در زبان ژاپنی به معنای تصویرنگاشت است و از دو بخش (e) تصویر + (moji) شخصیت ساخته شده است.

یونیکد تعدادی از جدیدترین کاندیداهای ایموجی‌ برای پلتفرم iOS 13 و macOS 10.15 را معرفی کرده است. تعداد این ایموجی‌ها 236 عدد است. این ایموجی ها قرار است در صورت تأیید و نهایی شدن در سال آینده میلادی منتشر شوند.

یک سری از این ایموجی‌ها روی رنگ پوست‌های مختلف برای کاراکترهای متفاوت تمرکز دارد. این امر برای کنار گذاشتن نژادپرستی‌های باقی مانده در دنیا ساخته شده است. 50 مورد از ایموجی‌ها که شامل رنگ‌ها و جنسیت‌های مختلف است درباره معلولیت هستند. برای مثال، زنی که روی یک ویلچر نشسته است.

کاندیداهای سری جدید ایموجی‌های iOS

 تعداد دیگر از ایموجی‌هایی که قرار است در نسخه آینده اضافه شود، شامل دست و پای روباتیک (مصنوعی)، سگ راهنمای نابینایان و سمور کوچک بانمک است. همچنین تعدادی ایموجی لباس جدید نیز مانند لباس ساری هندی و کفش های باله در این لیست وجود دارند. علاوه بر این خوردنی‌های متنوع تر از جمله پیاز، سیر و وافل نیز به لیست ایموجی‌ها اضافه شده اند. تعدادی ایموجی دیگر مانند دایره‌ها و مربع‌های رنگی نیز در این لیست وجود دارند که چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسند.

باقی ایموجی‌های جذاب و بامزه شامل خرس تنبل (Sloth)، فلامینگو، بادبادک و یک قلب سفید است. Emoji 12.0 تا پس از نشست بعدی کمیته فنی کنسرسیوم در ماه ژانویه برای کاربران قابل استفاده نخواهد بود. استفاده از این ایموجی‌ها برای ماه مارس برنامه ریزی شده است. در واقع اپل برای دو ماه آینده امسال باید از نسخه ای که در حال حاضر کاربران از آن استفاده می‌کنند پشتیبانی کند. در iOS 12.1 تعداد 70 کاراکتر به لیست ایموجی‌ها اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بطری آب هوشمند شما را زیر نظر دارد +فیلم


انتهای پیام/

سری جدید ایموجی‌های iOS

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار