وزیر پیشنهادی وزارت کار گفت:تخلف دو درصدی این تعاونی‌ها فعالیت‌های آنها را زیر سوال برده است.

تخلف دو درصدی تعاونی‌های مسکن فعالیت تعاونی‌ها را زیر سوال برده است به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک هم‌اندیشی و تدوین دیدگاه‌ها و نظرات وزرای پیشنهادی که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بخش تعاون است، گفت: تعاون بخش مهمی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها در ایران یک ظرفیت بسیار خوبی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌کند، افزود: امروز فرصت فرهنگ تعاون در کشورهای اروپایی فراهم شده که به طور میانگین سهم تعاونی‌ها در این کشورها بین 7 تا 8 درصد است.

شریعتمداری افزود:‌ بیشترین سهم تعاون در کشورهای اروپایی مربوط به کشور فرانسه است بعبارتی 16.7 درصد از اقتصاد این کشور مربوط به تعاونی‌هاست.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های بخش تعاون در اقتصاد کشور در چنین شرایطی اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های بخش تعاون در اقتصاد کشور بهره‌مند شویم.

شریعتمداری گفت:باید نگاه تعاملی به تعاونی‌های ایران، بازرگانی و اصناف داشته باشیم و نقش تسهیل‌گری را برای این تشکل‌ها به عنوان نمایندگان بخش تعاون بازرگانی و اصناف ایفا کنیم.

وی به تاسیس اتاق فکر مشترک بین اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف اشاره کرد و افزود: از تاسیس این اتاق فکر استقبال می‌کنیم زیرا که اقتصاد ایران می‌تواند از مواهب این همکاری بهره‌مند شود.

شریعتمداری توضیح داد: تعاونی‌های اعتبار و تعاونی‌های مسکن بر فعالیت‌های خوب بخش تعاون طی سالهای اخیر تاثیر گذاشته و تعاونی‌های اعتبار که البته ماهیت این تعاونی‌ها می‌تواند برای تأمین مالی بخش مفید باشد در برهه‌ای از زمان در سایه بی‌نظارتی به این بخش لطمه وارد کرد که باید فعالیت این تعاونی‌ها را با محوریت تأمین مالی بخش تعاون مجددا آغاز کنیم.

وی به تخلف تعاونی‌های مسکن اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های مسکن موفق به احداث دو میلیون مسکن مهر در کشور شدند اما تخلف دو درصدی این تعاونی‌ها یک بی‌اعتمادی در این بخش ایجاد کرد در حالی که با فعال کردن و حمایت از تعاونی‌های مسکن در کنار نظارت بر فعالیت‌های آنها می‌توانیم شاهد رونق ساخت و ساز باشیم.

شریعتمداری افزود: باید در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی حوزه ساخت و ساز را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار