عبداللهی گفت: ایران در حوزه تولید ضعف ندارد بلکه یافتن بازارهای هدف در تجارت بین‌الملل اصلی‌ترین مشکل اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه کارگروه آموزشی که بین اتاق تعاون ایران و وزارت کشور کره برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای اصلی اتاق تعاون ایران توسعه و ترویج فرهنگ دانش بین فعالان این بخش  است.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی اصل 44 ،بخش تعاون یکی از سه رکن اصلی اقتصادی کشور به شمار می‌رود و اتاق تعاون در این بخش نسبت به آموزش و ارتقا سطح علمی بخش‌های تعاون وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

عبدالهی اظهار کرد: در راستای افزایش ارتقا سطح آموزش مذاکراتی با سفیر کره در ایران داشته‌ایم و مقرر شده سلسله‌ کلاس‌های آموزشی را با همکاری سفارت کره برگزار کنیم که خوشبختانه اولین جلسه آن امروز برگزار شد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، صادرات یکی از اهداف اصلی سیاست کشور به شمار می‌رود افزود: ایران در معرض تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا قرار گرفته و همین موضوع زمینه ساز کاهش درآمدهای نفتی شده است به همین دلیل یکی از وظایف اصلی ما آن است که میزان ارز آوری  در کشور را افزایش دهیم.

وی بیان کرد:اتاق تعاون در بازار  وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد زیرا که دستیابی به بازارهای هدف و افزایش میزان ارز برای کشور از اصلی‌ترین مأموریت‌ها به شمار می‌رود.

عبدالهی افزود: تراز تجاری ما در کشور کره در طی سال‌های اخیر منفی بوده بنابراین ما علاقمند به افزایش میزان صادرات به این کشور هستیم و به همین جهت سعی داریم راه‌های افزایش صادرات را در این بخش افزایش  دهیم.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه امیدواریم با مناسباتی که صورت گرفته میزان صادرات به کشور کره افزایش دهیم افزود: سعی داریم میزان تراز تجاری با این کشور را مثبت کنیم و به همین منظور تمامی عوامل اقتصادی در کشور باید همکاری کنند و ما امیدواریم که از این زمینه بتوانیم بیشترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در داخل کشور ضعفی در بخش تولید نداریم و خوشبختانه از دنیا دراین حوزه عقب نیستیم گفت: یکی از اصلی ترین ضعف‌های ما در بخش تولید پیدا کردن بازارهای هدف در تجارت بین‌المللی است.

عبدالهی توضیح داد: باید با استفاده از روش‌های آموزشی نوین بتوانیم این ضعف را پوشش دهیم و با بهره‌گیری از تجارت الکترونیک از این حوزه ارز آوری کسب کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار