رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در بروجرد آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کرم رضا پیردایه گفت: طرح سنجش وغربالگری بینایی کودکان درسطح ۱۰ مهد کودک، ۲ پایگاه ثابت در شهر بروجرد و یک تیم سیار در روستا‌ها با حضورکارشناسان درمهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مراکز بهداشت هم اکنون درحال اجرا است.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح در روستا‌ها با استفاده از دستگاه سیار و درمراکز شهری با استفاده از تابلو E. چارت چشم کودکان مورد معاینه قرارمی گیرد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره اینکه تنبلی چشم تا سن زیرهفت سال قابل درمان است، بیان کرد: براین اساس خانواده‌ها باید تا قبل از این سن با معاینه دقیق چشم کودکان از بروزهرگونه عارضه غیرقابل جبران در بزرگسالی جلوگیری کنند.

پیردایه اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله بروجردی مورد سنجش و غربالگری قرار گیرند و در صورت مشکل برای ادامه درمان به مراکز درمانی هدایت خواهند شد.

وی با بیان اینکه در هر کدام از پایگاه‌های مستقر در نقاط شهری و روستایی، ۲ نفر کارشناس بینایی سنج حضور دارند، ادامه داد: کلیه افرادی که باید این طرح را به اجرا درآورند آموزش‌های تخصصی لازم درخصوص شناسایی کودکان دارای تنبلی چشم را فرا گرفته اند و همچنین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای انجام این طرح نیز فراهم شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بروجرد یادآور شد: دراین طرح با استفاده از معاینات پزشکی و دستگاه‌های تخصصی، کودکان غربالگری شده و افراد دارای بیماری‌های چشمی شناسایی و برای درمان به پزشکان متخصص معرفی می‌شوند.

پیردایه گفت: غربالگری تنبلی چشم درسطوح مختلف معاینه کودک، در صورت مشکوک بودن مراجعه به متخصص بینایی سنجی و درآخر نیز در صورت تشخیص اختلالات بینایی با ارجاع به متخصص چشم پزشک، انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ کودک سه تا ۶ ساله در این طرح مورد معاینه چشم قرار گرفتند که از این تعداد ۳۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم و عیوب انکساری برای ادامه درمان به اپتومتریست معرفی شدند.
طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در بروجرد به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/د

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بروجرد آغاز شد

برچسب ها: غذا و دارو ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار