مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: فرهنگ‌سازی تربیت‌بدنی و سلامت، رسالت خطیری است که باید از درون مدارس آغاز و در جامعه نهادسازی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان شاخص تربیت‌بدنی و سلامت را بسیارمهم تلقی کرد و افزود: کار‌هایی بسیار خوبی در این حوزه‌ها صورت گرفته که نیاز است به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

وی به کلامی از امام رحل (ره) اشاره کرد و گفت: فعالیت‌ها و عملکرد‌ها باید اطلاع‌رسانی شود تا مجموعه مظلوم واقع نشود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در ادامه سخنان خود به اجرای طرح اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان، طرح وارنیش فلوراید، غربالگری بهداشت دهان و دندان، طرح تغذیه سالم، حیاط پویا، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و ده‌ها طرح دیگر در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها می‌تواند شاخص سلامت و امید به زندگی را در جامعه ارتقاء دهد.

وی به ضرورت آسیب‌شناسی زنگ ورزش یا تربیت‌بدنی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد زنگ تربیت‌بدنی باید هم دانش ورزشی دانش آموزان و هم مهارت‌های ورزشی آنان را تقویت کند و باعث شکوفا شدن استعداد‌های ورزشی در رشته‌های مختلف شود.

وی نگاه تک‌رشته‌ای را در زنگ تربیت‌بدنی آسیبی جدی برشمرد و ادامه داد: باید زیرساخت‌های موجود را برای بهره‌مندی دانش آموزان از رشته‌های مختلف ورزشی متناسب با علاقه و استعداد فراهم کرد و دانش و صلاحیت حرفه‌ای آنان را هم در رشته‌های مختلف بالا برد.

دریکونددر ادامه گفت: باید زنگ تربیت‌بدنی را برای دانش آموزان لذت‌بخش کرد و با تنوع رشته‌ها آن‌ها را به استفاده مفید از این زنگ ترغیب کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به ارتباط اخلاق با ورزش هم اشاره کرد و گفت: اگر روحیه ورزش در جامعه‌ای نهادینه شود، اخلاق و روحیه پهلوانی هم در آن جامعه گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/د

فرهنگ‌سازی تربیت‌بدنی و سلامت، باید از درون مدارس آغاز شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.