مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام شیمی درمانی باید در مراکزی با فضای فیزیکی استاندارد و مناسب صورت گیرد.

ممنوعیت شیمی درمانی در مطب‌های خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر انجیدنی مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیمی درمانی در مطب‌های پزشکان متخصص انکولوژی و رادیوتراپی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ممنوع شد.

وی افزود:این اقدام بر اساس ابلاغ آیین نامه تاسیس مراکز شیمی درمانی سرپایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و ممنوعیت آن در مطب‌های پزشکان در اول خردادماه انجام شده است.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهدادامه داد: بر اساس این آیین نامه همکاران انکولوژیست و رادیوتراپیست حق ندارند در مطب‌های خود شیمی درمانی انجام دهند و این اقدام باید در بیمارستان‌ها و یا درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی دارای مجوز انجام شود.

انجیدنی گفت: به تمامی مطب‌های پزشکی که شیمی درمانی انجام می‌دادند تا پایان مهرماه امسال مهلت داده شده است.
وی افزود: تاکنون به ۳۱ متقاضی شیمی درمانی موافقت اصولی داده شده است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: از سوی دیگر دارو‌های شیمی درمانی نباید به دست بیمار داده شود، چراکه این دارو‌ها گران قیمت و به لحاظ نگهداری شرایط خاصی دارند.

انجیدنی با اشاره به اینکه در گذشته ممکن بود نصف یک داروی چند میلیونی در مطب پزشک برای شیمی درمانی مورد استفاده قرار گیرد و بقیه دور ریخته شود، گفت: داروی مورد نیاز بیماران در یک بسته بندی استریل شده به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

انتهای پیام // ف.ک


شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.