رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت : پرندگان مهاجر در تالاب استیل وپناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان فرود آمدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا امروز گفت: ۲ هزار پرنده پیش قراول مهاجر به تالاب استیل وپناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا کوچ کردند.
وی افزود: بلدرچین، یلوه، سهره، طاووسک و خوتکای پرسفید همزمان با سرد شدن مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا به شمال غرب گیلان وارد شدند و حضور آن‌ها در زمین‌های تالابی و جلگه‌ای آستارا موقتی است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: آستارا در مسیر ورود این پرندگان قرار دارد و پس از ورود نخستین گروه آنها، گروهی دیگر نیمه پاییز تا اواخر زمستان به زیستگاه‌های این شهرستان وارد می‌شوند.
روشنی افزود: مقصد بعدی این پیش قراولان مهاجر پس از آستارا، تالاب انزلی و تالاب‌ها و آبگیر‌های دیگر استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است
وی بابیان اینکه آستارا نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در محدوده تالاب استیل و پناهگاه حیات وحش برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر گشت‌های منظم دارد.
تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری و پناهگاه حیات وحش لوندویل نیز با مساحت هزار و ۷۴ هکتار در شمال شهر آستارا قرار دارد.

انتهای پیام / ق

فرود نخستین گروه پرندگان مهاجر به آستارا

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.