فصل مهاجرت پرندگان از سیبری به تالاب‌های گیلان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان ورود نخستین گروه‌های پرندگان مهاجر پیش‌قراول را به پناهگاه‌های حیات وحش و به ویژه در تالاب‌های استان گیلان رصد کردند.

وی با اشاره به اینکه پرندگان مهاجر با پیمودن مسافت‌های طولانی از سیبری به سمت تالاب‌های گیلان در کریدور شمال جنوب حرکت می‌کنند افزود: از جمله پرندگان مهاجری که در دسته‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تایی و در قالب گروه پیش‌قراولان به تالاب‌ها و آبگیر‌های استان گیلان وارد می‌شوند خوتکای پر سفید است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تالاب بین‌المللی انزلی، پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق و تالاب امیرکلایه لاهیجان از جمله نخستین مکان‌ها و زیستگاه‌های است که پرندگان مهاجر در آن مهاجرت می‌کنند.

ساسان اکبری پور با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مجوز شکاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست گیلان صادر نشده است افزود: هرگونه شکار، اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر ممنوع بوده و تخلف زیست محیطی محسوب می‌شود و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر موضوع اعمال ممنوعیت شکار پرندگان به علت وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حال بررسی است و احتمالاً نتایج آن تا هفته آینده مشخص شده و به اطلاع مردم می‌رسد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست گیلان، شرایط مطلوبی برای مهاجرت پرندگان مهاجر فراهم کرده است تصریح کرد:عدم دسترسی به غذای کافی از دلایل عمده مهاجرت پرندگان از سیبری به تالاب‌های گیلان است.

 

انتهای پیام/م.ع

ورود پرندگان مهاجر از سیبری به تالاب‌های گیلان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.