۸۰ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان مهاجرت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسین علی نژاد رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هم اکنون حدود ۸۰ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از مناطق سرد سیر سیبری و اروپای شرقی و غربی به تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان فرود آمدند.

وی با اشاره به اینکه پرندگان مهاجر ۶ ماه از سال را در تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان زمستان گذرانی می‌کنند گفت:: گیلان از لحاظ تنوع گونه‌ای پرندگان مهاجر در کشور رتبه اول و از نظر تعداد رتبه دوم را دارا است.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت را از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر به تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان اعلام کرد.

حسین علی نژاد با اشاره به ممنوعیت شکار افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری آنقولانزای فوق حاد پرندگان امسال برای دومین سال پیاپی شکار هرگونه پرنده در این استان شمالی ممنوع است.

وی تصریح کرد: پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در حدود ۳۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیر‌های گیلان زمستان گذرانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان

 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.