معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان از اختصاص بخشی از اعتبارات استانی به بهسازی و تعمیر زیر ساخت های بهداشتی در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان در حاشیه شورای آموزش و پرورش با تشکر از تلاش های آموزش و پرورش استانبه منظور رفع معضلات و کمبودهای موجود در مدارس بیان کرد: بررسی وضعیت بهداشتی در مدارس از موارد مطرح شده در جلسه شورای آموزش و پرورش در مهرماه سال 97 بود که کارشناسان حوزه بهداشت آموزش و پرورش گزارش مفصلی در این خصوص ارائه کردند.

وی به مشکلات سرویس های بهداشتی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با همکاری سازمان برنامه و بودجه بخشی از اعتبارات استانی به بهسازی و تعمیر این سرویس های بهداشتی تخصیص داده شود تا اداره کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس خوزستان بتواند نسبت به رفع مشکلات سرویس های بهداشتی دانش آموزان در مدارس اقدام نماید.

حسین زاده با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های بهداشتی در مدارس تصریح کرد: این نوع آموزش ها در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مدارس بسیار موثر است و از ابتدای سال تحصیلی آموزش های بهداشت در مدارس توسط آموزش و پرورش از طریق مربیان بهداشت با همکاری اولیای دانش آموزان شروع شده است.

این مقام مسئول در ادامه توجه به زیرساخت های بهداشتی در مدارس را نیز لازم و ضروری برشمرد و افزود: برای توسعه زیر ساخت های بهداشتی در مدارس نیازمند اعتبار هستیم، البته نوسازی کار تعمیرات را شروع کرده است، اما اعتبارات كافی برای اتمام كار در اختيار ندارد، از اين رو برای تکمیل زیر ساخت های بهداشتی به اعتبارات بیشتری نیازمند هستيم.

علی حسین حسین زاده بیان داشت: مدارسی که دارای فرسودگی های بیش تری هستند از نظر زیر ساخت های بهداشتی مشکلات بیش تری دارند و امیدواریم با اعتبارات جدید مشکلات آن ها نیز برطرف گردد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری 161 مرکز آموزشی در استان با گنجایش بیش از 500 کلاس درس افتتاح شد و امروز نیز حدود 25 میلیارد ریال تجهیزات كارگاهي در مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش استان خوزستان توزیع شد.

انتهای پیام/گ

وضعیت بهداشتی مدارس نامطلوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار