نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تخریب روستای خان‌الاحمر تنها برای مدت کوتاهی به تعویق می‌افتد.

نتانیاهو تاکید کرد خان الاحمر تخلیه خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آروتص شوا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی که اعلام می‌کنند او تخلیه روستای فلسطینی خان‌الاحمر را به طور نامحدود به تعویق انداخته است، رد کرد. روز شنبه منابع آگاه در دفتر نتانیاهو گفتند کابینه رژیم صهیونیستی تخریب خان‌الاحمر را به منظور  مذاکره و  بررسی پیشنهاداتی که از منابع مختلف دریافت کرده به تعویق انداخته است.

رژیم صهیونیستی تخریب خان‌الاحمر را پس از آن به تعویق انداخت که «فتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی هشدار داد اگر رژیم صهیونیستی روستای مذکور را تخریب کند به جرم ارتکاب جرائم جنگی محاکمه می‌شود. او در این خصوص گفت: «تخریب گسترده املاک بدون ضرورت نظامی و انتقال جمعیت یک منطقه در قلمرویی که اشغال شده، جنایت جنگی به حساب می‌آید».

فتو بنسودا در این باره گفت: «براساس پیمان رُم (Rome Statute) که به دادستان دیوان کیفری بین المللی اجازه می‌دهد سران جهان را محاکمه کند و در چهارچوب وظایفم از هیچ فرصتی برای انجام اقدامات لازم نمی‌گذرم».

اما نتانیاهو در نشست مطبوعاتی مشترک با «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد تخلیه این روستا براساس حکم دادگاه است و فقط برای مدت کوتاهی به تعویق می‌افتد. او گفت: «خان الاحمر تخلیه می‌شود، این تصمیم دادگاه است، این سیاست ماست و اجرا می‌شود. برخلاف گزارش‌های منتشره من تخریب این روستا را تا اطلاع ثانوی به تعویق نمی‌اندازم بلکه فقط مدت کوتاهی آن را عقب می‌اندازم. کابینه این مدت زمان را مشخص خواهد کرد. من امروز با کابینه مشورت می‌کنم. مدت زمان کوتاهی مشخص خواهد شد و شامل یک توافق نیز خواهد بود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار