رئیس اداره ثبت احوال مراغه از ثبت ۳۴۸ مورد طلاق در شهرستان مراغه خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شمس دانش رئیس اداره ثبت احوال مراغه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۴۸ مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار سال گذشته که ۲۴۳ مورد بوده ۱۰۵ مورد معادل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت یک هزار و ۱۵۶ مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۲ مورد و در مجموع یک درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نسبت ازدواج به طلاق در این شهرستان ۳.۳ بوده و این آمار در استان ۳.۷ است اضافه کرد: میانگین سن ازدواج مردان ۲۹ و زنان ۲۳ سال و میانگین سن طلاق در مردان ۳۶ و در زنان ۳۱ سال است.

شمس دانش گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۳۳ نوزاد در این شهرستان متولد شده که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۱۵ مورد معادل ۴.۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت ۷۲۲ مورد فوت در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ مورد معادل ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود، ۲۷۸ مورد فوتی‌ها براثر بیماری‌های قلبی و عروقی، ۷۵ مورد بر اثر بیماری‌های دستگاه تنفسی، ۴۶ مورد بر اثر سرطان و تومور، ۱۰۸ مورد براثر حوادث غیرعمدی و ۱۸ مورد نیز براثر بیماری‌های دستگاه گوارشی به ثبت رسیده است.

شمس دانش با اشاره به فراوانی نامگذاری‌ها در این شهرستان در نیمه اول سالجاری اضافه کرد: ابوالفضل، علی، امیرعلی، حسین، امیرعباس و مهدی در بین نوزدان پسر و نام‌های زهرا، فاطمه، نازنین زهرا و یسنا در بین نوزادان دختر محبوب‌ترین اسامی بوده اند.

اداره ثبت احوال مراغه در فروردین سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین این سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی رییس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.

مراغه در تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۱ تا ۱۳۱۶ دارای شش بلوک شامل مراغه، کشاور (هشترود)، قصبه بناب (بناب)، میاندوآب، ملک کندی (ملکان)، عجب شیر و مردق بوده است.

 

انتهای پیام/ش

افزایش۳۰ درصدی طلاق در شهرستان مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.