مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۳ درصدی طلاق در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  جودی مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی در نشست مشترک شورای هماهنگی ثبت‌احوال و شورای راهبردی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در پنج ماهه سال‌جاری ۳ هزار و ۷۳۹ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است، گفت: تعداد واقعه طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جودی در خصوص میزان طلاق با بیان اینکه از این میزان آمار طلاق، تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ واقعه به عبارتی ۹۴ درصد شهری و ۲۲۰ واقعه روستایی است، گفت: ۴۰ درصد از طلاق‌ها در استان دوام زندگی زیر چهار سال داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نسبت ازدواج به طلاق ثبت‌شده در این مدت، ۳.۶ است یعنی به ازای هر ۳.۶ ازدواج، یک طلاق به ثبت رسیده است.

جودی در خصوص آمار ثبت ازدواج هم گفت: در پنج ماهه سال‌جاری، ۱۳ هزار و ۵۴۷ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تعداد ۱۲ هزار و ۶۷ واقعه به عبارتی ۸۹ درصد ازدواج‌ها شهری و یک‌هزار و ۴۸۰ واقعه یعنی ۱۱ درصد در روستا بوده است.

وی گفت: در پنج ماهه سال ۹۷ بیشترین ازدواج ثبت شده مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با ۴ هزار و ۷۴۸ واقعه و بیشترین تعداد ازدواج مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ ساله با ۴ هزار ۱۸۷ واقعه است.

وی اعلام کرد: از نظر اختلاف سن زوجین در ازدواج و طلاق، بیشترین ازدواج و طلاق در بین زوجین همسن اتفاق افتاده است.
جودی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج مردان ۲۹.۳ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳.۵ سال است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه درگذشته ۴۰ درصد تحولات به‌درستی ثبت نمی‌شد، اظهار داشت: تحولات خوبی در خصوص ثبت تحولات چهارگانه صورت گرفته و صددرصد تحولات به‌صورت دقیق و باکیفیت و در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی بابیان اینکه طی پنج ماهه سال‌جاری ۲۶ هزار و ۹۹۸ واقعه ولادت در استان ثبت‌شده است، گفت: ۲۶ هزار و ۸۶۳ واقعه ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در ۵ ماهه نخست امسال از نظر جنسیت تعداد ۱۴ هزار و ۷۹ واقعه یعنی به عبارتی ۵۲ درصد متولدین پسر و ۱۲ هزار و ۹۱۹ واقعه یعنی ۴۸ درصد دختر هستند.

وی گفت: با توجه به آمار تولد، در مقابل هر یکصد واقعه تولد دختر، ۱۰۹ نفر پسر در آذربایجان‌شرقی متولدشده است.

جودی ادامه داد: از نظر محل سکونت، تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۱ واقعه به عبارتی ۷۰ درصد ولادت‌ها در شهر و ۸ هزار و ۷ واقعه به عبارتی ۳۰ درصد در روستا‌ها اتفاق افتاده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در پنج ماهه سال ۹۷ شهرستان اسکو با ۱۴.۱ درصد افزایش ولادت در صدر و شهرستان خداآفرین با ۲۲ درصد کاهش در پایین‌ترین رده این واقعه در استان قرار داشت.

وی بابیان اینکه ۹۹.۶ درصد ولادت‌ها دارای گواهی بیمارستان هستند، اضافه کرد: مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۲۸.۶ درصد ولادت بالاترین میزان ولادت را به خود اختصاص داده‌اند و در ۱۰۳ مورد از وقایع ولادت مربوط به مادران زیر ۱۵ سال است.

جودی بابیان اینکه در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۹ هزار و ۴۷۹ واقعه فوت در استان ثبت‌شده و ۹ هزار و ۳۲ مورد در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، گفت: ۹۹.۴ درصد از وقایع فوت ثبت شده زیر یک سال استان در مهلت قانونی ثبت‌شده و فوت‌های ثبت‌شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد افزایش دارد.

وی اعلام کرد: از نظر جنسیت، فوت‌های ثبت شده تعداد ۵ هزار و ۱۷۷ واقعه به عبارتی ۵۵ درصد مرد و ۴ هزار و ۲۸۸ واقعه به عبارتی ۴۵ درصد زن هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال در مقابل هر ۱۰۰ نفر زن، ۱۲۱ نفر مرد فوت شده است، افزود: از نظر محل سکونت تعداد ۶ هزار و ۶۹۹ واقعه به عبارتی ۷۱ درصد شهری و ۲ هزار و ۷۶۶ واقعه یعنی ۲۹ درصد فوت‌ها مربوط به روستاهاست.

وی ادامه داد: در پنج ماهه امسال بیشترین علت فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۴.۸ درصد است. 

 

انتهای پیام/ش

ثبت ۲۶ هزار و ۹۹۸ واقعه ولادت در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
امار رو درست اعلام کنن
آخرین اخبار