گزارش شبکه چنل نیوز آسیا از هجوم بیماران خارجی به ایران برای درمان + فیلم

شبکه تلویزیونی چنل نیوز آسیا در گزارشی به تبدیل شدن ایران به قطب پزشکی در منطقه پرداخت.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­شبکه چنل نیوز آسیا که از سنگاپور پخش می‌شود در گزارشی اعلام کرد به نظر می‌رسد گردشگران نه فقط برای دیدن مکان‌ها و بنا‌های دیدنی ایران، بلکه برای درمان به این کشور هجوم می‌برند.

گزارشگر این شبکه گفت: هدف مقامات ایرانی این است که در هفت سال آینده بیش از یک میلیون گردشگر درمانی را به این کشور جذب کنند.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از ایران افزود: ایران جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری برای گردشگران دارد. برخی از میراث‌های معروف جهانی در ایران است، اما بسیاری از گردشگران خارجی به دلایل دیگری به ایران سفر می‌کنند. صفا نقاش از عراق به ایران آمده است تا بیماری سرطان خود را درمان کند. خانواده او در عراق اطلاع یافته بود که او در ایران با هزینه‌های کمتر از خدمات درمانی سریعتر و بهتری برخوردار خواهد بود.

فاطمه رضایی، از بستگان صفا نقاش گفت: بیمار ما به سرطان بسیار پیش رونده‌ای متبلا بود که ما او را به اینجا آوردیم. شکر خدا او عمل جراحی موفقیت آمیزی در اینجا داشت و درمان شد و امروز صبح حال او بهتر شده است. پزشکان و خدمات اینجا بسیار خوب است. 

ایران در حال تبدیل شدن به یک قطب پزشکی در منطقه است. اطلاعات اداره گردشگری درمانی وزارت بهداشت ایران نشان می‌دهد این کشور در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار بیمار خارجی بوده است.

مقامات ایران می‌گویند بیماران خارجی به سبب مقرون به صرفه بودن هزینه‌های درمانی و خدمات پزشکی باکیفیت، به ایران سفر می‌کنند. بنا بر اعلام اداره بیماران بین المللی وزارت بهداشت ایران، بیشتر آن‌ها نیز از عراق، کویت، جمهوری آذربایجان، پاکستان در همسایگی ایران، و برخی نیز از کشور‌های دور مانند شرق اروپا به ایران می‌آیند. خدمات دندانپزشکی، پیوند اعضا، جراحی قلب، و درمان سرطان جزء خدماتی هستند که بیشترین متقاضی را در ایران دارند.

ده‌ها هتل-بیمارستان پنج ستاره مانند هتل-بیمارستان گاندی در تهران پایتخت ایران برای تامین نیاز‌های روزافزون بیماران خارجی افتتاح شده‌اند. حتی بیمارستان‌های دولتی نیز بخش‌های ویژه‌ای برای پذیرش بیماران خارجی اختصاص داده‌اند.

محمد حسن بنی اسد، یکی از پیشتازان عرضه خدمات پزشکی به گردشگران خارجی است. او ۱۲ سال قبل هتل-بیمارستان گاندی را به عنوان نخستین هتل-بیمارستان در ایران برای پذیرش بیماران خارجی راه اندازی کرد. او می‌گوید هزینه خدمات درمانی در ایران در مقایسه با آمریکا و اروپا ده برابر ارزان‌تر است و به همین دلیل است که روز به روز تعداد بیشتری از بیماران از کشور‌های خارجی به ایران می‌آیند.

او گفت: در یک سال تعدادی نزدیک به ۸۰۰-۷۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ بیمار به این هتل-بیمارستان مراجعه می‌کنند. برنامه ما این است که در پنج سال آینده این تعداد را به پنج هزار نفر بیمار خارجی افزایش دهیم. 

آژانس‌های مسافرتی ایران می‌کوشند خود را با این تقاضای روز افزون همراه سازند. آنها با عرضه بسته‌های جذاب خدمات درمانی و پزشکی پیشرفته می‌کوشند بیماران را برای سفر به ایران جذب کنند. دیدار از بنا‌های دیدنی نیز جزء برنامه‌هایی است که آنها به بیماران پس از عمل‌های جراحی و بهبودی آنها عرضه می‌کنند.

ایران در مواجهه با چشم انداز تحریم‌هایی جدید، نهایت تلاش خود را می‌کند تا خود را به عنوان بازاری جذاب برای بیماران خارجی نشان دهد. مقامات بهداشتی ایران می‌کوشند درآمد‌های این کشور را از محل سفر گردشگران درمانی از ۵۰۰ میلیون دلار فعلی به ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش دهند.


بیشتر بخوانید: توریسم درمانی در قم + فیلم


انتهای پیام/
 

تبدیل شدن ایران به قطب درمانی منطقه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
بله بیماران ما باید بخاطر فقر و نداشتن هزینه درمان بمیرن. و خارجیا راحت درمان بشن .