مسئول سیاست خارجی اروپا گفت، اتحادیه اروپا بر ضرورت تحقیقات کامل، معتبر و شفاف درباره مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و اطمینان از بازخواست کامل از همه عاملان آن تاکید دارد.

موگرینی: اروپا بر ضرورت تحقیقات درباره مرگ خاشقجی و اطمینان از بازخواست عاملان آن تاکید داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به خبر اعلام رسمی عربستان مبنی بر مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت، اتحادیه اروپا بر ضرورت تحقیقات کامل، معتبر و شفاف درباره مرگ خاشقجی و اطمینان از بازخواست کامل از همه عاملان آن تاکید دارد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست روز ۲ اکتبر برای تنظیم اسناد ازدواجش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفت، ولی هرگز خارج نشد.

مقامات عربستان سعودی پس از ۱۸ روز ناچار شدند به کشته شدن او اعتراف کنند. تلویزیون دولتی عربستان با تایید قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی ادعا کرد وی بر اثر درگیری در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا خواستار تحقیقاتی شفاف درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
خانم موگرینی برای یکبارهم که شده پای حرفتان بایستید تا از این عمل زشت در خاک کشورهای دیگر و سفارتخانه های دیگر استفاده نشود و آموزشهای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی( اسرائیل و آمریکا روی آبهای دریای سرخ در کشتی پر زرق و برق شخصی محمدبن سلمان.....) در دیگر نقاط جهان تکرار نشود....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
امریکا و متحدانش به خوبی می دانند که"داعش"دست پرورده کدام کشور است(عربستان و آل سقوط)و با یک جبهه متحد و علیه تروریست پروری عربستان و اعزام آنان به تمام نقاط اروپا و....با تحریم نفتی عربستان( به این صورت که در هر کجای اروپا و آمریکا(11سپتامبر) که تروریستهای عامل و دست پرورده عربستانی عملیات داشته اند به عنوان جریمه نقدی معادل با شدت صدمات وارده نفت صادر کند و مبالغ آسیب و صدمات به دلار=مبلغ نفت صادر شده به دلار به نفع صدمه دیده محاسبه شود تا این کشور مجازات شود و بدعتی را که در عرصه بین الملل ایجاد کرده باب روشی برای از بین بردن مخالفان و منتقدین تندرو توسط کشورهای دیگر (در سفارتخانه های ثالث دیگر)نشود و از این وحدت رویه در این عمل زشت جلو گیری شود....
آخرین اخبار