بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در اعتراض به شرایط زندگی خود در سفارت اکوادور در لندن، از این کشور شکایت کرد.

جولیان آسانژ از اکوادور شکایت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس، در اعتراض به شرایط زندگی خود در سفارت اکوادور در لندن از این کشور شکایت کرد.

ویکی‌لیکس در بیانیه ای اعلام کرد آسانژ که از شش سال پیش در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، دیگر نمی تواند این شرایط زندگی را تحمل کند. به همین علت به تازگی از دولت اکوادور شکایت کرده و دولت اکوادور را به نقض حقوق بنیادین و آزادی خود متهم کرده است.

به گفته ویکی‌لیکس، این شکایت هفت ماه پس از تهدید اکوادور برای دست کشیدن از حمایت او و قطع کردن امکانات ارتباطی آسانژ با جهان خارج ارائه شده است. از زمان ارائه این شکایت، دسترسی او به امکانات ارتباطی تا حدودی فراهم شده است.

جولیان آسانژ که 47 سال دارد برای فرار از استردادش به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است. وی در سوئد به اتهام تجاوز جنسی تحت تعقیب بود. هرچند پرونده این دعوا در سال 2017 متوقف شد؛ اما دادگاه وست مینیستر لندن حکم بازداشت آسانژ را دوباره به جریان انداخت و اعلام کرد وی شرایط آزادی به قید وثیقه خود را زیرپا گذاشته است.

آسانژ بیم آن دارد پس از بازداشت به آمریکا مسترد و در آنجا به اتهام افشای بسیاری از اسرار نظامی و اسناد دیپلماتیک آمریکا محاکمه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار