رویترز مدعی شد گزارش‌ها از پیشنهاد اکوادور به موسس ویکی‌لیکس برای تصدی یک پست دیپلماتیک در روسیه برای خروج او از لندن خبر می‌دهند.

افشای تلاش اکوادور برای اعطای یک پست دیپلماتیک به آسانژ در روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یک سند دولتی اکوادور که به دست رویترز رسیده است، این کشور در سال ۲۰۱۷ به «جولیان آسانژ» موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، پستی دیپلماتیک در روسیه پیشنهاد کرد، اما پس از اینکه انگلیس از دادن مصونیت دیپلماتیک به او امتناع کرد، این پیشنهاد را لغو کرد.

گفته می‌شود «لنین مورنو» رئیس جمهور اکوادور، مسکو را هم برای حل کردن مشکل آسانژ درگیر کرده است.

این موضوع در نامه وزارت خارجه اکوادور به یکی از قانونگذاران این کشور که درباره تصمیم سال گذشته اکوادور درباره اعطای حق شهروندی به آسانژ اطلاعات خواسته بود، برملا شد. مقامات انگلیس گفته اند اگر آسانژ سفارت اکوادور را ترک کند او را بازداشت می‌کنند. پس اگر او بخواهد به مسکو سفر کند باید به عنوان یک دیپلمات به رسمیت شناخته شود. برنامه اعطای پست دیپلماتیک به آسانژ سال گذشته آشکار شد، اما از سفر او به مسکو حرفی زده نشد.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند روسیه از ویکی لیکس برای افشای ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا استفاده کرد. آسانژ دریافت ایمیل‌ها از روسیه را رد کرده، اما گفته است آن‌ها را از کسی دریافت کرده است.

روزنامه گاردین جمعه مدعی شد سیاستمداران روسیه جلسات مخفیانه‌ای را در لندن برای فراری دادن آسانژ از انگلیس برگزار کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار