مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از شناسایی و دستگیری 389 متخلف شکار و صید در این استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 279 مورد تخلف در حوزه یگان حفاظت محیط زیست رخ داد گفت: در این رابطه 389 نفر متخلف شکار و صید در دام افتادند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تخلف 257 فقره پرونده در مراجع قضایی در جریان هستند تصریح کرد: تعداد 4 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و 39 قبضه سلاح مجاز نیز از متخلفان کشف و ضبط گردید.

لاهیجان زاده افزود: همچنین حدود 20 هزار قطعه ماهی، 242 قطعه پرنده شکار شده و بیش از 570 مورد ادوات و وسایل شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شد.

انجام 26 مورد برخورد با آلوده کننده های محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص آلوده کننده ها در حوزه محیط زیست بیان داشت: 29 مورد برخورد با آلوده کننده ها نیز از سوی این یگان انجام شده که بیش تر در حوزه هوا و خاک بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: 216 پرنده شکاری و زینتی از متخلفان زنده گیری شده که این پرندگان در مناطق تحت مدیریت رهاسازی شدند.

احمدرضا لاهیجان زاده از جانفشانی محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در امر حفاظت و حراست از انفال الهی قدردانی کرد و اذعان داشت: در 6 ماه اول امسال متاسفانه 3 نفر از محیط بانان این اداره کل توسط سودجویان و متخلفان شکار و صید مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که خوشبختانه پس از انجام مراحل درمانی مجدد در حال انجام خدمت هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در 6 ماهه اول نخست امسال، بیش از 47 پرونده در مورد تخریب و تصرف و خلع ید اراضی ملی و تحت مالکیت محیط زیست استان تشکیل و به صدور آرای قضایی منجر شده است.

لاهیجان زاده اظهار داشت: همچنین بیش از 93 هکتار از اراضی تحت مدیریت محیط زیست تخریب و تصرف شده که برای آن ها تشکیل پرونده در محاکم قضایی استان اقدام شده است.

وی بیش ترین میزان خلع ید را مربوط به اراضی حفاظت شده شهرستان دشت آزادگان با بیش از 371 هکتار، پارک ملی دز 14 هکتار و شهرستان شوش دانیال بیش از 10 هکتار بوده که آرای خلع ید اراضی ملی برای آن ها صادر شده عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

شکارچیان متخلف شکار شدند

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.