مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: عملیات ساخت یا مقاوم سازی ۱۳۰ واحد آموزشی در مناطق زلزله زده این استان در دست اقدام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مرزبان نظری مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : به علت وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان پارسال در غرب کرمانشاه، ۷۸ مدرسه خسارت جدی دید و ۵۲ مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بازسازی این واحد‌های آموزشی را ۱۴۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت : مشارکت حداکثری خیران مدرسه ساز در بازسازی فضا‌های آموزشی تخریب شده بر اثر زلزله کرمانشاه در نوع خود بی نظیر و کم سابقه بوده است.

وی بیان کرد: خیران برای ساخت تمام مدارس آسیب دیده در مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده اند و تفاهم نامه ساخت مدارس جدید به همت خیران مدرسه ساز نیز منعقد شده است.

وی ادامه داد: سایر مدارس فاقد استحکام در مناطق زلزله زده که جزو لیست تخریب و بازسازی بوده اند نیز برای ساخت مجدد، مورد توجه خیران قرار گرفت و به همین دلیل مقدمات بازسازی یا مقاوم سازی ۵۲ مدرسه فاقد استحکام در این مناطق نیز در دست اقدام است.

نظری اضافه کرد : با توجه به سهم آورده خیران و تفاهم نامه‌های امضاء شده، برای احداث و یا مقاوم سازی مدارس آسیب دیده ناشی از زلزله پارسال، به حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی نیاز است.

 

 

انتهای پیام/د

مقدمات بازسازی یا مقاوم سازی ۵۲ مدرسه فاقد استحکام در مناطق زلزله زده در دست اقدام است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.