مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه فعالیت‌های لرزه‌ای چند روز اخیر در محدوده ازگله و تازه‌آباد را طبیعی و جزیی از روند پس‌لرزه‌های زلزله بزرگ 21 آبان سال گذشته دانست.

فعالیت‌های لرزه‌ای چند روز اخیر در محدوده ازگله و تازه‌آباد طبیعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فرهاد فروزی  مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه اظهار کرد: بعد از مدتی که تعداد پس‌لرزه‌های زلزله سرپل‌ذهاب و ازگله کاهش یافته بود، دوباره شاهد افزایش فعالیت‌های لرزه‌ای این زون گسلی حتی در محدوده قصرشیرین بودیم.


وی این روند را طبیعی دانست و یادآوری کرد: به دلیل انرژی زیادی که در زلزله 21 آبان سال گذشته آزاد شد، زون گسلی که در این منطقه داشتیم دچار خردشدگی شده و هرچند وقت یکبار آزادسازی انرژی در این زون گسلی صورت می‌گیرد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه این روند یک تا دو سال ادامه دارد و بعد از آن هم به صورت کامل متوقف نخواهد شد، افزود: در فواصل زمانی متفاوت و نامنظم شاهد آزادسازی انرژی و وقوع خرد لرزه در این مناطق خواهیم بود.

فروزی اشاره‌ای هم به وضعیت پس‌لرزه‌های زلزله 21 آبان داشت و عنوان کرد: از آبان سال گذشته تاکنون 5402 در گستره استان رخ داده که عمدتا در محدوده ازگله و سرپل‌ذهاب بوده است.

وی  بیان  کرد: از این تعداد یازده مورد با بزرگی بیش از پنج ریشتر، 106 مورد با بزرگی بین چهار تا پنج ریشتر و 635 مورد با بزرگی سه تا چهار ریشتر و مابقی زیر سه ریشتر بوده است.


انتهای  پیام/ز

 


افزایش فعالیت‌های لرزه‌ای  در محدوده ازگله و تازه‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.