شریعتی نیاسر گفت: پس از ارزیابی گزارش ها، برنامه ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شد.

۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شدندمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه هایی که در پروژه ارتقاء دانشگاه‌ها به تراز بین المللی برسند، متناسب با امتیازاتی که کسب می کنند تامین اعتبار می شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ارتقاء ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی ادامه داد: در حال حاضر بحث پروژه ارتقاء دانشگاه‌ها به تراز بین المللی به خوبی پیش می رود.

نیاسر تصریح کرد: در همین زمینه گزارشی در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه و عملکرد این دانشگاه ها در سال های ۹۶-۹۵ ارزیابی شده است، در مرحله بعدی دانشگاه‌ها متناسب با امتیازات کسب کرده، تامین اعتبار خواهند شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در برخی از دانشگاه ها با پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت علوم و با مصوبه هیئت امنا بین ۳ تا ۵ درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه برای ارتقاء پروژه مذکور اختصاص داده شده است و برخی دیگر از دانشگاه ها نیز این مصوبه را در دست بررسی دارند.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: این پروژه در اردیبهشت ماه سال ۹۶ از سوی معاون اول رئیس جمهور در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت و از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور خواسته شد تا طرح های خود را به وزارت علوم ارائه کنند.

وی بیان کرد: پس از ارزیابی برنامه های ارسالی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، برنامه ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی مورد تایید قرار گرفت و کمیته نظارت بر این پروژه با عضویت صاحبنظران برتر کشور شکل گرفت، از بین دانشگاه ها و پژوهشگاه های مذکور تلاش می شود حداقل ظرف ۱۰ سال آینده ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه کشور در فهرست ۲۰۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی برتر دنیا قرار گیرد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت ارتقاء ۵ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار