یک هزار و ۸۸ مورد بازرسی از کالا‌های صادراتی گمرکات پرویزخان، خسروی و بازارچه مرزی سومار در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نورالدین ابراهیمی مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غرب استان کرمانشاه مستقر در قصرشیرین گفت : بازرسی‌های صورت گرفته در زمینه اوزان، برچسب انرژی، علامت استاندارد، تاریخ مصرف و کد‌های ۱۰ رقمی استاندارد از واحد‌های صنفی صورت گرفته است.

وی گفت : همچنین در نیمه نخست امسال از سوی اداره استاندارد، ۷۴ مورد مجوز صادرات و واردات، ۱۸۹ مورد نمونه آزمون، ۷۱۷ مورد بازرسی از محل تمرکز توزیع و فروش در سطح شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب، یک هزار و ۸۲ مورد آزمون نازل‌های جایگاه‌های سوخت، ۲۷۴ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی زلزله زده نیز انجام شده است.

مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه افزود : همچنین در مدت زمان یاد شده، سه هزار و ۲۲۳ مورد بازرسی از وسایل سنجش سبک، یک هزار و ۳۰ مورد علامت گذاری وسایل توزین در سطح و یک هزار و ۸۰ مورد بازرسی از باسکول‌های چرخه دار انجام شده است.

ابراهیمی ادامه داد : به منظور نظارت بر کیفیت تولیدات، ۲۴۹ نمونه از خطوط تولید و انبار‌های واحد‌های تولیدی استان نمونه برداری شد که این نمونه برداری‌ها نتیجه بازدید‌های ادواری است که بدون اطلاع قبلی و به صورت سر زده از واحد‌های تولیدی مختلف در حوزه‌های ساختمانی، شیمیایی و صنایع غذایی انجام شد.

وی اضافه کرد : این بازرسی‌ها با هدف اطمینان از استمرار کیفیت فرآورده‌های تولیدی انجام می‌شود که در صورت مشاهده کالا‌های بدون کیفیت لازم، برخورد‌های لازم از سوی اداره استاندارد انجام می‌شود.

وی افزود: استاندارد، تدوین قوانین و مقررات برای تعیین کیفیت و کمیت کالا‌ها و خدمات است و اگر به خوبی اجرا شود مزایای بسیار زیادی از جمله کاهش هزینه‌ها را نیز به همراه دارد.

 

 

انتهای پیام/د

انجام سه هزار و ۲۲۳ مورد بازرسی از وسایل سنجش سبک

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.