مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:قریب به تعداد 500 واحد توليدی و خدماتی تحت پوشش در استان فعاليت دارند به‌صورت دوره‌ای، بازرسی و مورد ارزيابی كيفی قرار می‌گیرند.

بازرسی بیش از ۱۲۰۰ بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی در یک سال گذشتهمدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با تبریک آغاز هفته استاندارد به صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تمامی ذینفعان حوزه استاندارد و کیفیت استان اظهار داشت: هر ساله ۲۲ مهرماه به نام روز جهانی استاندارد نام گذاری شده که توجه به این مقوله بیانگر توجه به یک موضوع ملی و فراملی است، به گونه‌ای که هر اندازه در تولید خدمات و کالا‌ها به لحاظ کیفی به سمت استاندارد حرکت کنیم بدون شک موفقیت‌های بیشتر و بهتری نصیب کشور و استان خواهد شد و این در حالی است که واحد‌های تولیدی که فاقد کیفیت و استاندارد‌های لازم باشد در بازار رقابت و در بین مشتریان در جهان گسترده امروز حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

وی در ادامه به تشریح عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته پرداخت و گفت: در هفته استاندارد سال ۹۶ تا هفته استاندارد سال ۹۷ تعداد ۶۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و تعداد ۶۴ پروانه نیز تمدید شده است.

نیازی در ادامه افزود: در فرایند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد پس از انجام بازرسی‌ها و نمونه‌برداری از محصول تولیدی در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری باشد و نتایج آزمون فرآورده نمونه‌برداری شده قبول باشد به واحد تولیدی اجازه داده می‌شود به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده نماید.

وی  ادامه داد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز هستند که از واحد‌های تولیدی بازرسی به عمل آورند. بر همین اساس، قریب به تعداد ۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش در استان فعالیت دارند به‌صورت دوره‌ای، بازرسی و مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند. در یگ سال گذشته توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان بیش از ۱۲۰۰ بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش صورت گرفته است.


محمودرضا نیازی در ادامه افزود: رعایت قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالا با کیفیت مطلوب از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان باید در امر تولید به کار گرفته و از هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالا خودداری کنند در غیر این صورت برابر قوانین با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد. در این راستا و در جهت رعایت حقوق شهروندی و ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی در استان، در یک سال گذشته قریب ۸۰۰ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولیدی استان از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان به عمل آمده است.


 مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان  بیان نمود: ضمن گرامیداشت این هفته مفتخر هستیم که در سال حمایت از کالای ایرانی با همکاری و مشارکت کارشناسان این اداره کل، دستگاه‌های مرتبط و تولید کنندگان استان استاندارد را به عنوان یک ضرورت و یک مطالبه اجتماعی در جامعه نهادینه نمائیم.

انتهای  پیام/ز
 

قریب ۸۰۰ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولیدی استان از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان به عمل آمده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.