مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک برگزار و استان کرمان 5 سهمیه کشوری این رقابتهارا کسب کرد.

کسب 5 مقام کشوری کرمان در مسابقات قرآن کشوربه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مختار یعقوبی مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور با شرکت 11 منتخب قرآنی استان در شهر اراک برگزارشد.

وی افزود: از استان کرمان ۳ نفر در بخش معارفی و ۷ شرکت کننده در بخش آوایی به این مسابقات راه یافتند که سعید شاهرخی حائز رتبه عالی در رشته حفظ کل ،فهیمه اصغر زاده در رشته ترتیل موفق به کسب رتبه عالی و مریم عظیمی مقام شایسته تقدیر رادر رشته حفظ 10 جزء کسب کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت و نزدیکی نمرات مسابقه دهندگان در رشته های آوایی مقام های اول تا سوم بر اساس رتبه های ممتاز، عالی و شایسته تقدیر اولویت بندی می شود.

یعقوبی به رقابتهای بخش معارفی خواهران اشاره کرد و گفت: فاطمه رزانی برز در رشته معارف حدیث رتبه دوم کشوری و فاطمه پور رحمانی در رشته معارف تفسیر رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به بسته شدن پرونده چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور اظهار کرد: امسال استان کرمان توانست نتایج خوبی را در رشته های قرآنی این دوره از مسابقات کسب کند و امیدواریم با برگزاری رقابتهای سال آینده نتایج بهتری را در رویداد های قرآنی کشور کسب کنیم.

مسئول امور قرآنی اوقاف استان اظهار کرد: سازمان اوقاف تنها متولی برگزار کننده مسابقات در سطح جهان اسلام می باشد که هر ساله مسابقات قرآن کریم را در مراحل شهرستانی ،استانی و کشوری برگزار می کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین المللی، ترویج فعالیتهای قرآنی را در دستور برنامه های قرآنی خود دارد.

انتهای پیام/ح

رتبه کشوری برای کرمانی ها درمسابقات قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار