رئیس شورای هیئت مذهبی خراسان رضوی گفت: ۴ هزار هیئت مذهبی با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر در دهه آخر صفر وارد مشهد می‌شوند.

سید مهدی طباطبایی رئیس شورای هیئت مذهبی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  گفت: امسال هیئت مذهبی خراسان رضوی در ۶ محور مواصلاتی به مشهد بیش از ۲۷۵ ایستگاه صلواتی دایر می‌کند و پذیرای بیش از ۱۸۰ هزار زائر پیاده دهه آخر صفر خواهد بود.

طباطبایی افزود: ۹ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند که ۵ هزار ۱۳۸ هیات مذهبی در خراسان رضوی فعال است و ۲ هزار ۵۳۴ هیئت در مشهد هستند.

وی گفت: ۶۲۱ ایستگاه در داخل شهر مشهد در ایام رحلت حضرت رسول (ص) شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) دایر خواهد شد و ۲۴ ایستگاه از استان‌های دیگر هستند و تمامی ایستگاه‌های خدمات رسان امسال شناسنامه دار شدند.

طباطبائی از تشکیل دبیر خانه دائمی زائران دهه آخر صفر در مشهد خبر داد و افزود: با همکاری اوقاف، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات و هیئت مذهبی برای نخستین بار دفتر قرارگاه فرهنگی با حضور ۲ هزار و ۸۰۰ مبلغ و مبلغه برای زائران پیاده دهه آخر صفر تشکیل شد تا با ارائه برنامه‌های فرهنگی در مسیر، اقامه نماز خدمات ویژه‌ای به زائران داشته باشند.

وی با اشاره به توزیع ۱۳ میلیون غذای گرم در دهه اول محرم در هیئت مذهبی استان گفت: امسال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۸ تن گوشت منجمد دریافت کردیم که نسبت به پارسال خیلی ناچیز است.

گفتنی است؛ در خراسان رضوی ۲۶ شورای هیات مذهبی با یک هزار و ۱۰۰ هیات مذهبی بانوان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام//آ. ح
 

تمامی ایستگاه‌های خدمات رسان امسال شناسنامه دار شدند

برچسب ها: اربعین 97 ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.