زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است

واحد تولیدی پرده تزئینی در استان سمنان سالانه با تولید 11 میلیون متر مربع با تنوع 2 هزار طرح پرده تزئینی زمینه صادرات 20 هزار دلاری را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، تولید کالای ایرانی نیازمند حمایت در داخل کشور است. کشورمان عمدتا با واردات غیر رسمی کالای قاچاق مواجه است که موجب تضعیف تولید کالای داخلی شده است. کشوری موفق است که مردم تولیدات داخل کشور خود را مصرف کنند. در کشور ایران تولید کنندگان توانمندی هستند که ظرفیت تولید کالاهایی قابل رقابت با کالای وارداتی را دارند اما اکثر مردم ایران به دلیل کیفیت بهتر اقدام به خرید کالاها و لوازم خارجی می کنند.

کم نیستند تولیدکنندگانی که در داخل کشور کالای با کیفیت تولید می کنند. اگر در کشور ایران برای مردم فرهنگ سازی شود که کالای ایرانی بخرند تولیدکنندگان هم به تولید کالای با کیفیت تشویق می شوند و آمار بیکاری در کشور کاهش می یابد.

سالانه 11 میلیون متر مربع پرده تزئینی در استان سمنان تولید می شود

زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است
به سراغ یک واحد تولیدی موفق در استان سمنان رفتیم. این واحد تولیدی با عزمی ملی ناهمواری ها را پشت سر گذاشته و توانسته به موفقیت دست یابد. سالانه 11 میلیون متر مربع پرده تزئینی با تنوع 2 هزار طرح تولید می شود. محصولی که زینت بخش خانه های ایرانی است و زمینه صادرات 20 هزار دلاری را فراهم کرده است.

زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است

 

همه مراحل از تاب نخ تا بافت پارچه 100 درصد ایرانی است

به گزارش  فخاریان مدیر صادرات کارخانه پرده تزئینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره به اینکه 30 درصد محصولات این واحد امسال به صادرات اختصاص دارد، گفت: عمده صادرات ما به کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان و شمال غرب کشور است اما هدف نهایی ما بازار مسکو است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 200 نفر با کار در این واحد تولید نان آور خانواده هستند و قرار است با رفع مشکلات و اجرای طرح توسعه 100 نفر دیگر هم مشغول به کار شوند اظهار داشت: ما ماهیانه 80 تن نخ پلی استر تولید داریم و می خواهیم تولیدات استان را به 120 تن در ماه برسانیم.
زهره خانم یکی از طراحان پارچه پرده ای با اشاره به اینکه برای زیبایی کار باید دقت و ظرافت طراحی بالا باشد تا کار زیبا شود گفت: ما روی پارچه هایی که از قسمت بافندگی به ما تحویل می دهند طرح ایجاد می کنیم و محصولات تولید شده ما درجه یک هستند.

سمیرا خانم یکی از مشتریان با بیان اینکه جذابیت، تنوع طرح و رنگ و مرغوبیت بالا دلیل انتخاب این پارچه پرده ایرانی است گفت: باعث افتخار هر ایرانی است که تولیدات خود ایران را خریداری کند.

مسیر تولید و صادرات با چالش هایی روبرو است

زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است
 جعفری مدیرکارخانه با تاکید بر اینکه یکی از چالش های مهم اقتصادی که در حال حاضر جامعه با آن روبروی بیکاری است گفت: مشکل اصلی ما افزایش قیمت کالاها و بی ثباتی بازار است.

وی تصریح کرد: با افزایش کیفیت تولیدات روز به روز مشتریان بیشتری از تولیدات ما استقبال می کنند و ما مشتریان زیادی هم در استان سمنان و هم در تهران و سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه داریم.

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با تاکید بر اینکه ما باید موانع تولید این واحدها را از هر لحاظی برطرف کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار داخلی و بازار منطقه را داشته باشیم، گفت: نگرش بخش دولتی در حوزه مالیات باید تغییر کند و شرایطی فراهم شود تا امور مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی را برای ایجاد رونق تولید فرا بخواند و به آن ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه منابع خوب انسانی و ظرفیت های اقتصادی در کشور باید برای تولید مطلوب به کار گرفته شود اظهار داشت: برای امنیت مالی فعالان اقتصادی در راه سرمایه گذاری باید زیر ساخت های لازم فراهم شود.

برای رسیدن به موفقیت باید با عزمی راسخ به منافع ملی اندیشید. تولید کنندگان موفق تلاش می کنند تا بتوانند با تولیدات با کیفیت و تامین رضایت حداکثری مشتریان بتوانند نیازها و تقاضای بازار را تامین کنند و سهم بیشتری از بازار موجود را بدست آورند.

انتهای پیام / ق

گزارش از سمانه قربانی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.