عملیات احداث بند‌های سنگی ملاتی با اختصاص بیش از ۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال در شهرستان قیر و کارزین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی جواهریمعاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: ساخت بند‌های سنگی ملاتی با اعتبار۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال در منطقه کماسیج از توابع شهرستان قیر و کارزین آغاز شد.

وی افزود: با آبگیری این بند خاکی به طور متوسط ۳۰۰ هزار متر مکعب از روان آب‌های سطحی به سفره‌های زیرزمینی هدایت و موجب تقویت سفره‌های زیر زمینی خواهد شد.

جواهری ادامه داد: این بند قادر است هر بار مقدار قابل توجهی سیلاب را ذخیره و از خسارت‌های احتمالی ناشی از سیلاب‌های مخرب هم جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: با تکمیل این طرح، آب چاه‌های ساکنان منطقه اطراف تامین و معیشت آن‌ها تا میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس، با اشاره به ظرفیت بالای سیل خیزی در شهر قیر گفت: با اجرای این طرح، سیلاب شهری قیر به طور کامل مهار و بسیاری از مناطق اطراف این حوزه آبگیری و از خسارت‌های سیلاب حاصل از بارندگی‌های سهمگین جلوگیری خواهد شد.

جواهری مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را ۲ هزار و ۷۲۸ هکتار بیان کرد و افزود: حجم عملیات این طرح شامل ۱۶ هزار متر مکعب عملیات خاکی، سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب سنگ و سیمان و چهار متر و ۸۰ سانتی متر ارتفاع سریز است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان آذر ۹۷ به بهره برداری برسد.

شهرستان قیر و کارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

احداث بند‌های سنگی ملاتی در قیر و کارزین

برچسب ها: منابع طبیعی ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.