مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به شرایط مناطق مرزی باید مراقبت، پایش، رصد و کنترل بیماری‌ها در این مناطق به صورت مستمر و دقیق انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرور مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به مرزی بودن استان، گفت: شهرستان‌های مرزی باید از نظر امکانات، تجهیزات و نیرو در راستای تامین سلامت دام و فرآورده‌های دامی و جلوگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها تقویت شوند.

وی گفت : با توجه به شرایط مناطق مرزی باید مراقبت، پایش، رصد و کنترل بیماری‌ها در این مناطق به صورت مستمر و دقیق انجام شود.
پرور افزود : از نظر صادرات محصولات و دسترسی به بازار‌های دنیا، مرز‌ها برای ما یک فرصت است، اما از نظر قاچاق دام و ورود بیماری مرز‌ها می‌توانند برای ما تهدید محسوب شوند.

وی در ادامه به وضعیت کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: این کشور بحران زده است و می‌تواند کانون بیماری‌های دامی در منطقه باشد و از این رو دامپزشکی در استان‌ها و شهرستان‌های مرزی رسالت خطیری در این حوزه بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست حفظ سرمایه‌های دامی در مقابل تهدید‌ها و بیمار‌ها را از رسالت‌های خطیر این اداره کل دانست و گفت: تمام تلاش مجموعه دامپزشکی صیانت از سرمایه‌های دامی استان است.

پرور از کرمانشاه به عنوان استان کشاورزی و دامپروری نام برد و افزود: در این استان پتانیسیل‌های خیلی خوبی در این ۲ بخش بخصوص در زمینه دامپروری وجود دارد که باید از آن صیانت کنیم.

وی بارش‌های مناسب نسبت به سایر استان ها، مراتع غنی، نژاد‌های خوب دامی، چهار فصل بودن استان و نزدیکی به مرز عراق در زمینه صادرات محصولات را از جمله امتیاز‌ها و ویژگی‌های استان کرمانشاه ذکر کرد.

پرور با قدردانی از حمایت‌های مجموعه استانداری کرمانشاه و فرمانداری سرپل ذهاب در این زمینه، گفت: انتظار داریم سطح حمایت‌ها و کمک‌ها به دامپزشکی در مناطق مرزی مانند سرپل ذهاب افزایش یابد.

وی یادآوری کرد : به دلیل اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در تامین فرآورده‌های خام دامی باید نگاه ویژه‌ای به این دستگاه شود.

وی گفت: بیماری‌ها اگر رصد، پایش و کنترل نشود و برای آن برنامه ریزی هدفمند صورت نگیرد سرمایه‌های مردم به شدت تهدید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه برخی از بیماری‌ها را در حوزه دام بسیار مهم و راهبردی دانست و افزود: تب برفکی یکی از این بیماری‌های مهم است که به راحتی می‌تواند صنعت دامداری کشور را فلج کند و از این رو باید در رصد و کنترل آن بسیار تلاش کنیم.


 

 

انتهای پیام/د

دامپزشکی در استان‌ها و شهرستان‌های مرزی رسالت خطیری بر عهده دارند

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.