به مناسبت روز جهانی زنان روستایی و عشایری نمایشگاه حصیر بافی در بوشهر برپا شد.

برپایی نمایشگاه حصیر بافی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: همزمان با ۱۵ اکتبر روز جهانی زنان روستایی و عشایر نمایشگاهی از توانمندی‌های روستایی در رشته حصیر بافی برگزار کرده ایم تا هنرمندان این رشته محصولات خود را عرضه و در معرض نمایش عموم بگذارند.

لیلا رحیمی گفت: حصیربافی یکی از رشته‌های بومی استان بوشهر است که زنان روستایی تمامی مواد اولیه را از محیط اطراف خود جمع آوری می‌کنند.

 وی با بیان این که ۹۰ درصد از محصولات صنایع دستی را زنان روستایی تولید می‌کنند افزود: یکی از برنامه‌های ادراه کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر از ماه گذشته انجام داده است شناسایی افراد با پایش‌های روستایی است.

وی تصریح کرد: در این پایش برای افراد علاقه‌مند کلاس‌های آموزشی برگزار کرده و همچنین کلاس‌های به آموزی, ویژه افراد متخصص برگزار شده است تا بتوانند محصولاتشان را با هدف نوآوری و همگام با زندگی مدرن امروزی تولید کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این نمایشگاه دستاورد کلاس‌های آموزشی سال گذشته است.

رحیمی خاطر نشان کرد: نمایشگاه حصیربافی تا ۲۶ مهرماه در دو نوبت صبح و عصر در گالری معاونت صنایع دستی دایر است.

انتهای پیام/م

نمایشگاه حصیر بافی در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.