معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: روستاهای دارای قابلیت‌های صنایع دستی در استان بوشهر پایش می‌شوند.

روستاهای دارای قابلیت صنایع دستی در استان بوشهر پایش می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی‌زاده صبح شنبه در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی روستای هدف گردشگری درودگاه شهرستان دشتستان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دستی است.

وی به تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه تولید و اشتغال در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: با توسعه فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی می‌توان به دستاورد‌های خوبی در حوزه تولید و اشتغال دست یافت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: شناسایی و فعال کردن بیش از پیش کارگاه‌های صنایع دستی در استان را در دستور کار داریم. امروز از کارگاه‌های صنایع دستی روستای هدف گردشگری درودگاه شهرستان دشتستان بازدید داشتیم و فضا و محل تولید صنایع دستی حصیری صنعتگران در بیش از ۱۰ خانه روستایی بازدید شد.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: در این بازدید دو نفر از پیشکسوتان هنر حصیربافی شناسایی و قرار شد تا کارگاه‌های تخصصی زیر نظر این دو در استان برگزار و تولیدات آن‌ها نیز برای معرفی و سفارش تولید در گالری معاونت صنایع دستی به نمایش گذاشته شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر پس از روستای درودگاه، از کارگاه شرکت تعاونی نقش آفرینان دشتستان نیز بازدید کرد. در این کارگاه فعالیت‌هایی همچون حصیر بافی، گلیم، مینای روی سفال، سفالگری، خاتم کاری و معرق آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام /پ

روستاهای دارای قابلیت صنایع دستی در استان بوشهر پایش می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.