مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برای پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان بوشهر پرونده تشکیل شده که ۴ میلیاردتومان آن به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صنعت‌گران و فعالان صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت صنایع دستی استان اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید و صادرات صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است که در این راستا رشته‌های بومی تقویت می‌شود.

وی تعداد رشته‌های بومی صنایع دستی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۹ رشته بومی صنایع دستی در استان بوشهر فعال است که تولیدات آن ضمن ارائه در بازار‌های داخلی به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، حصیر بافی، گلیم و گبه بافی، گره چینی، سازه سنتی، عبابافی و صنایع دریایی را عمده محصولات صنایع دستی استان برشمرد و گفت: امسال ۵۰۰ نفر در رشته‌های صنایع دستی استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که زمینه اشتغال آنان به ویژه در روستا‌ها فراهم شده است.

امیرزاده، از ارزآوری و درآمدزایی صنایع دستی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: بیشتر حرفه‌های صنایع دستی استان در روستا‌ها مستقر است و عمده شاغلان این بخش زنان و دختران روستایی تشکیل می‌دهندکه محصولات آنان صادراتی و دارای ارزی‌آوری است.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر در فروش محصولات صنایع دستی در نوروز امسال رتبه نخست کسب کرد گفت: فروش محصولات صنایع دستی استان بوشهر در نوروز امسال ۲ برابر شد و به ۱۱ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از کسب ۳۳ نشانه ملی مرغوبیت محصول، فعالان صنایع دستی در کشور خبرداد و بیان کرد: از ۳۳ نشان ملی مرغوبیت محصول صنایع دستی کشور، ۱۱ نشان آن مربوط به صنعت‌گران دستی استان بوشهر است.

امیرزاده از برگزاری جشنواره صنایع دستی در کشور خبرداد و خاطر نشان کرد: در جشنواره صنایع دستی در کشور ۴۴۰ اثر ارسال شد که از ۱۰ اثر منتخب شده ۲ اثرآن مربوط به فعالان صنایع دستی استان بوشهر است.

وی، از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به حوزه مشاغل صنایع دستی استان خبرداد و تصریح کرد: امسال برای پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی پرونده تشکیل شده که ۴ میلیارد تومان آن به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ م

۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به فعالان صنایع دستی استان بوشهر پرداخت می‌شود

برچسب ها: صنعت ، صادرات ، اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.