مدیر گروه جراحی قلب و عروق بیمارستان ابوعلی سینا از دومین جراحی موفقیت‌آمیز پیوند قلب در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ مسعود شفیعی مدیر گروه جراحی قلب و عروق بیمارستان ابوعلی سینا از دومین جراحی موفقیت‌آمیز پیوند قلب در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز خبر داد و گفت: قرار است در آینده نزدیک پیوند همزمان ریه و قلب در این بیمارستان انجام شود.

مسعود شفیعی گفت: روز گذشته تیم پیوند جراحی بیمارستان ابوعلی سینا دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق شد این رویداد مهم پزشکی را انجام دهد و افتخار دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ثبت برساند.

این جراح با اشاره به اینکه قرار است در آینده نزدیک پیوند همزمان ریه و قلب در این بیمارستان انجام شود افزود: پیش‌بینی می‌شود با انجام پیوند قلب امید به زندگی در بین بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دو چندان شود.

شفیعی انجام این جراحی مهم را به عنوان یک رویداد مهم علمی یاد کرد و گفت: هم اینک پیوند جراحی قلب تنها در برخی از بیمارستان‌های فوق‌تخصصی تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز انجام می‌شود.

به گفته این جراح شانس زنده ماندن بیماران پیوند قلب بسیار بالا است و براساس تحقیقات این شانس به ۸۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر گروه جراحی قلب و عروق بیمارستان ابوعلی سینا اظهارداشت: قلب مصنوعی نیز می‌تواند پس زده شود، اما مسئله این است که برای هر پیوند قلب طبیعی نیاز به یک مرگ مغزی است که همواره تلاش داریم با نهادینه کردن فرهنگ اهدا عضو با جراحی پیوند بیماران نیازمند را از مرگ حتمی نجات دهیم.

شفیعی با تشریح انجام این پیوند گفت: در این عمل اعضای بدن یک مرد ۵۴ ساله شامل قلب، کلیه و کبد به دلیل مرگ مغزی، نداشتن علائم حیاتی و با رضایت خانواده فرد به بیماران اهدا شد و جراحی پیوند قلب به مدت پنج ساعت در بیمارستان ابوعلی سینا با موفقیت انجام شد.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۳۷۱ نخستین عمل موفقیت‌آمیز پیوند قلب باز در ایران توسط دکتر محمدعلی سنجریان در شیراز انجام شد.
انتهای پیام/ب

پیوند همزمان ریه و قلب در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.